My Blog List

Wednesday, June 23, 2021

ORIENT EXPRESS: ROEMENIE: Saqa challenge

Voor de Studio Art Quilt Assocation (SAQA) waar ik lid van ben,
was er een "challenge" om een art- quilt te maken van 80 x 25 cm, die te maken had met de Oriënt-express.
Het was een zeer breed onderwerp en er zijn dan ook heel diverse inzendingen online geplaatst.
Ik wilde het verval in en om de trein-stations in Roemenië laten zien, 
We waren steeds zeer verbaasd, wanneer we een stad naderden, dat er nog zoveel kapotte gebouwen en oude treinstellen op de trein-emplacementen stonden.




In mijn blogpost van 13 april: Werk in uitvoering,
heb ik al laten zien hoe ik bovenstaande treinwagon heb gemaakt.
Daarna ging ik naar Nederland, kregen we een logé en waren er workshops.
Kortom een heleboel redenen waarom ik er maar niet verder aan toe kwam.



Hier één van mijn foto's, die als voorbeeld diende.



Op een, met de hand geverfde lucht, komen eerst de gebouwen.
Eronder een roestlap.




Ik naai de sponningen van de ruiten erin en daarna knip ik van zilveren stof de gebroken ruiten.


Het zwart is toch iets te donker, dus met blauw krijt enigszins bewerkt.



Daarna de scheuren in de ruiten genaaid.



Tussen al dit verval groeien de bomen vrolijk door.




Nog een paar erbij.




In kleine stukjes geknipt borduurgaren met tule eroverheen......




..... zorgt voor de kruinen.




Machinaal nog wat gras geborduurd onder aan de stammen




Tenslotte ook de lucht gequilt.



Er was afgesproken dat elke deelnemer in de onderste 15 cm van de quilt 
een wagon of locomotief zou aanbrengen, zodat bij een evt. tentoonstelling het gevoel gecreëerd 
wordt dat de trein doorrijdt.



Dit is het uiteindelijke resultaat.

 

4 comments:

  1. Geweldig! Al die verschillende bewerkingen maken het tot een bijzonder en super mooi werk...

    ReplyDelete
  2. heel mooi gemaakt, met allerlei technieken, maar zie ik in die ene wagon nou een doodskop ?

    ReplyDelete
  3. Els, dat zie ik in het tweede compartiment van rechts, onderste foto

    ReplyDelete