My Blog List

Wednesday, June 16, 2021

VOORBEREIDINGEN WORKSHOP TOAST & TEXTILES: DOLFIJNEN

Terwijl ik aan het zoeken was naar een nieuw onderwerp voor de volgende Toast & Textiles 

workshop kwamen er plotseling enkele dolfijnen in de zee voor ons huis uit het water springen.

Daar wilde ik wel wat mee doen.

Het blijft een uitdaging om een opdracht te vinden die in twee uur tot resultaat leidt en waar wel textiel, maar geen naaimachine aan te pas komt.


Dit keer maar eens zelf een achtergrond laten verven.
Eerst even voorzichtig met de plantenspuit enigszins nat maken.....


... en dan kan er geverfd worden met Pebeo/Setacolor verf.



Het onderliggende papier komt vast wel weer eens van pas op kaarten.



Nu eens kijken hoe ik de dolfijnen zal laten maken.
De uitgeprobeerde puffpasta, om wat relief te krijgen, vind ik geen succes.


                                                            

              Maar ook deze mozaïek techniek (kleine lapjes met vliesifix 
over elkaar geplakt),  vind ik niet geslaagd.                   



De dolfijnen nog maar eens uittekenen en er patroondeeltjes van maken.



De dolfijn op, van vliesofix voorzien, stof getekend en
dan kunnen  alle deeltjes afzonderlijk uitgeknipt en opgeplakt worden.




Een gouden zon en wat tyvek koraal complementeren het geheel.
Uiteindelijk leidt het dan tot dit resultaat.
Dit kan wel als voorbeeld dienen.




Veel van mijn gekleurde puffpasta is uitgedroogd . Alleen de groene pasta is nog enigszins bruikbaar,
dus smeer ik hem uit op lutrador en bewerk het met de heatgun.
Dit komt vast wel weer eens ergens van pas.

Nu eerst maar eens alles bij elkaar gaan zoeken en klaarmaken voor de workshop a.s. zaterdag.
De eerste aanmeldingen zijn al binnen.



1 comment:

  1. Alweer een erg leuk idee! Valt zeker niet mee om iets te bedenken, zonder naaimachine! Succes...

    ReplyDelete