My Blog List

Friday, October 8, 2021

DIT KEER EEN SABAANS HUISJE

Het is toch telkens even nadenken om weer een ietwat ander Sabaans landschapje of tafereeltje te vinden.

Dit keer ben ik het maar eens in de huisjes gaan zoeken.....



........en een foto van een  typisch Sabaans huisje in The Bottom genomen.




Met een spons verschillende kleuren blauw op een dubbele lap gestempeld.




Ook nog even wat strepen geprobeerd.




Het was toch te blauw, dus nog wat opaque wit eroverheen.





Na het drogen is dit het resultaat van de dubbele lap.....



....en ga ik nogmaals met wat wit over de onderste lap.
Toch kies ik ervoor om het bovenste deel te gebruiken voor de lucht.



De heuvels worden opgenaaid.....




... en een sjabloontje van het huis gemaakt.




Dan komen de Sabaanse muurtjes aan de beurt....





... en een geverfd lapje voor de straat.



Het vordert gestaag.



Een voorbijganger ervoor...




... en dan kan er een passe-partout... 



.. en een schaduwlijst omheen.




 Ik wil nog even twee foto's toevoegen van de, in onze  bloembakken gezaaide, afrikaantjes laten zien.
Het zijn inmiddels geen plantjes meer, maar zowat bomen geworden.



Het is kennelijk zeer groeizaam weer en vruchtbare grond, 
maar eigenlijk toch niet wat ik in gedachten had toen ik de bakken inzaaide.

3 comments:

  1. Een heel ander, bijzonder huis . Valt niet mee om telkens wat anders te bedenken. Maar het is een fraai werk geworden. En de Afrikaantjes zijn echte reuzen geworden!

    ReplyDelete
  2. Love the idea of using sponge to paint sky and roadway...must give that a try! It's a very pretty piece!

    ReplyDelete
  3. P.S. I've never seen marigolds do that! WOW!

    ReplyDelete