My Blog List

Friday, February 11, 2022

TUSSENDOORTJE

 Aangezien een plaatselijk hotel gevraagd had of ze me in de toeristische route, voor atelier en galerie bezoek, op mochten nemen werd het hoog tijd om eens flink te gaan opruimen en de galerie weer een beetje opnieuw in te richten.


Wat fifteen-quiltjes op zwart vilt, in een mooie lijst, vastgemaakt en op
 een geverfde houten ondergrond wat kleinere quiltjes en schilderwerkjes, 
die als ontwerp hebben gediend, geplakt.
Ook nog maar wat nieuwe kaarten geprint.



Zo ziet het er inmiddels uit.
Nu moet de verlichting nog worden aangepakt.
Die is vanuit Amerika onderweg.



Wat detail opnamen.






Intussen zijn er al twee "travel-writers" uit Amerika en Canada op bezoek geweest.
Ze waren erg enthousiast, en dat geeft de burger, na ruim twee jaar op je eentje bezig zijn,
weer wat moed.
Vooral ook mijn tulpenserie, die hier nog niet te zien is, viel erg in de smaak.
Ben benieuwd naar hun artikelen.



Me gisteren ook ingeschreven voor de BIAT Textiel Biennale wedstrijd in Frankrijk, die eindelijk, hopelijk, in juni doorgang kan vinden en waar ik zowel mijn tulpenserie als mijn mola's mag exposeren.
Nu aan het zoeken naar een ontwerp.
Zou graag iets met lijnen doen en heb een stukje beschadigd wegdek gefotografeerd en met
stift de lijnen geaccentueerd en aangevuld.
Geen idee of dit het gaat worden....



... maar alvast een proefje gemaakt.
Witte stof ingesmeerd met structuur gelmedium, geverfd en met zwarte pen de lijnen aangebracht.



Het doorstikken van de lijnen door de gel medium lukt prima.
Nu eerst maar eens goed  gaan nadenken over een ontwerp.
Ik mag er hier verder niks over laten zien totdat de show voorbij is.




Mijn zwart-witte tulp mocht ook onder de naaimachine.
Er zit zwarte tule over en alles is inmiddels met doorzichtig nijlongaren gequilt.



Zo ziet de achterkant er uit.



Nu mag de tule worden weggeknipt.
Gelukkig is gisteren eindelijk het witte polyester garen voor het quilten van de achtergrond aangekomen, dus ik kan weer verder.



Op onze Cove Bay dinsdag ochtend, waar we met een aantal dames wekelijks zwemmen en schilderen ben ik nog steeds met mijn vogelboekje bezig.
Dit is het nieuwste exemplaar.

2 comments:

  1. Wat geweldig, je eigen galerie aan huis. ziet er echt fraai uit!
    Nu de maatregels gaan versoepelen zul je zeker toeristen bezoek krijgen!
    Een prachtig ontwerp heb je gemaakt voor Frankrijk, en ook het vogelboekje springt eruit! Je schiet inmiddels goed op met de tulp..

    ReplyDelete
  2. Interessant nieuw begin, Els. Nu maar hopen dat alles dit jaar weer eens een keertje dóórgaat !!!!!
    (wow die tulp moet groot zijn . . .)

    ReplyDelete