My Blog List

Thursday, April 28, 2022

SABA LANDSCHAP VERVOLG

Vorige week heb ik de start van mijn nieuwe landschap al laten zien.
Nu de workshop voorbij is ga ik weer in sneltreinvaart verder.

 

Tyvek rotsen op de bodem genaaid met doorzichtig nylon garen en met papier een voorlopige compositie gemaakt.



Eerst een nieuwe patroontje voor de palmboom knippen....



... en dan kan de kruin al uit groene batik stof worden geknipt.



Het is altijd een precies werkje en dit keer wil ik er zelfs twee palmbomen op maken.



De stam wordt geschilderd op een beige stofje.



Dit lijkt al wat.


Voorzien van vliesofix kunnen ze worden opgestreken en daarna borduur ik er met groen gemĂȘleerd garen nog machinaal overheen.



Toch mis ik wat nuance in de kleur. Met een gele acrylstift nog even aangebracht.



Dan kan de "Bird of paradise" bloem worden geschilderd op stof wat vooraf met gesso is besmeerd.



Klaar.....



... en opgestreken.



Ook de palmbomen zijn nog verder uitgewerkt met machinaal borduurwerk en er groeit nu wat gras omheen.


Er verschijnen wat dorpjes....



... en een intussen ook nog geverfde kolibrie.

Het schiet lekker op en wordt vervolgd.



1 comment:

  1. Super de palmbomen. Het lukt je steeds om weer een heel ander landschap te maken, knap hoor !

    ReplyDelete