My Blog List

Thursday, May 12, 2022

SABA "SPRING" LANDSCHAP

Zoals ik al in mijn vorige post had aangekondigd ben ik meteen aan een tweede landschap begonnen.
Dit keer weer in een andere techniek.


Een blauw geverfde lap wordt bedekt met een lap blauwe chiffon.....



die met een meander steek wordt gequilt.



Daarop komen wat stroken organza voor de lucht met daaroverheen een lap witte chiffon.
Ook weer vastgezet met een meandersteek.



Een berg aan de horizon en daaronder heel veel kleine stukjes chiffon in 
verschillende kleuren blauw....



waar weer, op dezelfde manier,  een grote lap chiffon overheen gaat.



Voor de bodem wordt een mooie bruine batik lap gebruikt.



Ook daarop komen weer veel stukjes chiffon in groen en nog wat vrolijke kleuren voor de bloemenpracht.



Alles zit nu vast op de ondergrond.



Boomstammen erop en takken machinaal geborduurd.



Onze Sabaanse huisjes fleuren het geheel op.



Heel fijn geknipt borduurgaren in verschillende tinten groen worden ook weer met chiffon eroverheen vastgezet.



Op dezelfde manier wordt de bloemenpracht rond de huizen aangebracht.



Even wat details.






Op zee varen inmiddels wat bootjes.



Een blauwe rand eromheen, die met een bladermotief wordt doorgequilt, en tenslotte
naai ik er in de linkerhoek nog wat losse bloemetjes op.
Het uiteindelijke resultaat is 68 x 68 cm geworden.
Na het sturen van de foto's schijnt de keuze waarschijnlijk toch op de "Beauty of Saba" van mijn vorige blog te vallen.
Even afwachten nog.



Intussen was er vraag naar roze zijden sjaals, dus ook daar nog mee aan de slag geweest.
Nu zijn de mola-tasjes voor de BIAT in Beaujolais aan de beurt.
"Never a dull moment" zoals ze hier zeggen.
Maar wel even tijd om van onderstaande zonsondergang te genieten.




 

2 comments:

  1. Zo mogelijk nog mooier dan de vorige. Deze heeft mijn voorkeur, en dan nog die prachtige roze sjaals. geweldig werk weer!

    ReplyDelete
  2. Wat een prachtig quiltje, ook zo kleurrijk....ik hou der van !

    ReplyDelete