My Blog List

Monday, June 27, 2022

BIENNALE INTERNATIONALE d'ART TEXTILE: BIAT 2

Zoals gisteren beloofd, nu de foto's van mijn mola-expositie.


Het was hard werken om alles netjes op zijn plaats te krijgen.



Gelukkig had ik een meer dan uitstekende hulp aan Judy, die speciaal voor deze gelegenheid vanuit Engeland was gekomen en niet alleen mijn rechterhand, maar ook de chauffeur van onze huurauto was.



Caroline van onze Fifteenbyfifteen groep kwam ook nog een handje helpen.




Diverse, door mij gemaakte foto's, geven een kleine impressie van het leven op de San Blas eilanden en het maken van de mola's.



Ter illustratie hangen we ook enkele originele mola-blouses, zoals ze door de Kuna-Indianen worden gedragen.




Vooraf ben ik erg druk geweest met het maken van tasjes van door de Indianen gemaakte appliques en 
molita's (kleine mola's).




Ook grote mola's, molita's en appliques liggen klaar voor de verkoop.




Mijn, vorig jaar, voor de Fifteenbyfifteen challenge, gemaakte kleine quilts
m.b.t. de eilanden hang ik onder de blouses.




We zijn er klaar voor.




Nog even de laatste hand leggen ....




.. en poseren.






Dan kan het publiek binnenstromen en dat deed het vaak in grote getale.
We hebben leuk verkocht en genoten.



Daarna kan ik naar Zuid Frankrijk vertrekken om nog enkele dagen met onze dochter en kleinkinderen door te brengen.
Inmiddels, met nog een heel kort verblijf in Nederland, weer terug op het eiland, met heel veel nieuwe 
energie en inspiratie.

3 comments:

  1. Tjonge, wat heb je het druk gehad zeg, maar je hebt flink belangstelling gehad.....topper !

    ReplyDelete
  2. Een fraaie expositie met de molas , en fijn dateer zoveel belangstelling voor was! Een echt succes! Groet Hannie

    ReplyDelete