My Blog List

Saturday, July 9, 2022

WEER AAN HET WERK

Inmiddels alweer twee weken thuis en bezig met mijn 4e Joan Miro quiltje voor de Fifteenbyfifteen groep, dat eind juli klaar moet zijn.
Eerst echter nog een afscheidscadeautje maken voor vrienden, met drie kleine kinderen, die na 10 jaar op Saba te hebben gewoond, weer teruggaan naar Nederland.
Afscheid nemen is een moeilijk onderdeel van het wonen op Saba en went nooit.

 

Een mooi geverfde lap als ondergrond.




Ik maak van foam een mannenstempel en stempel die met zwarte verf over het, als eerste, gestempelde zwarte vrouwenfiguurtje.




Aan het vrouwenfiguurtje heb ik nog wat goud toegevoegd,



De mannenfiguur wordt nog wat bijgeschilderd met zwart.




Daarna worden de drie kinderen toegevoegd. 
De oudsten zijn een tweeling vandaar dezelfde grootte.
Van een afstand kijken ze al naar Saba.
Voor de tropische sfeer nog een palmboom en zon toegevoegd.



Inmiddels is alles gequilt.....



... en voorzie ik de figuurtjes nog voorzichtig van  een vleugje metallic turquoise en witte verf...





... met dit als eindresultaat.



Ik heb geen net inpakpapier meer, dus maak ik zelf nog wat bijpassends van een oude krant van 2012.
Het jaar waarin ze op Saba zijn gekomen.




Nu ik mijn tulpenquilts eindelijk in mijn eigen kleine galerie kan ophangen, wordt het tijd om die weer eens helemaal te herzien.
Bovendien hebben wat kleine termieten op enkele plaatsen op de muren lange tunnels gemaakt.
Hoe vaak ik die ook verwijder, ze komen steeds terug.
Dat moet dus steviger worden aangepakt.
Nadat ik enkele malen alle mogelijke gaatjes goed heb dichtgestopt, lijkt het leed eindelijk geleden en kan ik de muren van een nieuw laagje witte verf voorzien.
Daarna kan alles opnieuw worden ingericht. Het is best een hele klus.



Wat detail opnames, met mijn vissenserie.




waarvan ook enkele ingelijst.



Vanaf de andere kant.













Mijn deuren-serie. geverfd en als quilt.



Wat ouder werk....





... en tenslotte mijn zwart-wit tulpen.
Het is een opluchting dat alles weer netjes hangt en ik weer verder kan met mijn werk.

2 comments:

  1. Afscheid nemen blijft moeilijk, maar je vrienden nemen een prachtige herinnering mee!
    Wat zou ik graag eens echt in je galerie kijken! Is geweldig! Hopelijk blijven de termieten nu echt weg…

    ReplyDelete
  2. Een prachtige galerie heb je en het lijkt me niet zo klein als jij beschrijft. Klein maar fijn !!

    ReplyDelete