My Blog List

Saturday, August 19, 2023

MEMORY OF SABA 2

Het gaat voorspoedig met mijn "Memory of Saba" quilt.


De zijgevel heeft inmiddels zijn vaste plekje gekregen en is voorzien van wat groen.



Bovendien zijn er wat bootjes verschenen.




Dan wordt het tijd om de rand uit te zoeken.
In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar deze bruine rand.....





.... maar  uiteindelijk wordt het toch blauw.





De palmbomen en huisjes zijn  er inmiddels ook met viesofix opgestreken.
Later wordt alles nog definitief vastgezet.
Bovendien een gouden zon.




Tenslotte nog een kolibrie geverfd....



... en met vliesofix vastgezet.




Voor de branding heb ik Angelina fibers met het strijkijzer gesmolten en met de soldeerbout vorm gegeven. Ook wat stukjes gesmolten cellofaan (nog over van mijn Cove Bay quilt, zie blog  9 september 2020) toegevoegd.




Dan knip ik heel veel kleine stukjes groen en geel borduurgaren om een bloemenrand aan te brengen tussen het Well's Bay gedeelte en de rest van de quilt.
Er komt zwarte tule overheen, die met een free motion meandersteek wordt vastgezet.
Ook over de rotsen van Torren"s point wordt de tule vastgezet.
Daarna het tussenliggende gedeelte weer voorzichtig weggeknipt.



Zo ziet de rand er nu uit.




De branding inmiddels uitgebreid met kleine free motion steken en de lucht al gequilt.
Nu snel verder.

Inmiddels zijn de canvassen voor de workshop van maandag aangekomen en al voorzien van stof en vazen. Maar dat laat ik volgende week zien.




1 comment:

  1. Prachtig , om het werk steeds te zien groeien!

    ReplyDelete