My Blog List

Friday, August 11, 2023

VOOBEREIDINGEN: WORKSHOP SABA LIFE CENTRE

Enkele weken geleden werd me gevraagd of ik nog een keertje een workshop wilde geven voor het Saba Life Centre. Dit is een organisatie die allerlei evenementen organiseert voor de ouderen op het eiland.
In het voorjaar heb ik enorm genoten van het werken met hen.
Dit keer kozen we ervoor om schilderijen te maken met bloem boeketten in een vaas, opgespannen op een canvas van 30x40 cm. 

Aangezien er niet bekend is hoeveel deelnemers er zullen zijn, kies ik het zekere voor het onzekere en begin met het verven met procion verf van veel lappen stof.



Deze zijn enigszins donker uitgevallen....



... maar geen nood we gaan vrolijk verder.



Dit keer overheerst blauw....




.... en dan nog een groene serie.
Wat overblijft is immers altijd weer voor iets anders te gebruiken.




Uit veel verschillende lappen gebloemde stof knip ik bloemen die later door de ouderen beter kunnen worden uitgeknipt.
Vervolgens alles op vliesofix geplakt en weer losgeknipt, zodat er een keuze gemaakt kan worden.


Nog een lap... 


... en nummer drie en het gaat maar door.
Uiteindelijk heb ik zo'n 180 bloemen .



Intussen helpt onze zoon Michiel met het stempelen van heel veel groene blaadjes.
Die ook weer van vliesofix zijn voorzien en door hem zijn uitgeknipt.



Tenslotte knip ik vazen, waaruit gekozen kan worden,
Ik denk dat er nog wat meer moeten komen.

De workshop zou a.s. maandag plaats vinden, maar helaas zijn de bestelde canvassen afgelopen woensdag niet met de boot meegekomen, dus is de workshop een weekje uitgesteld.
Nu maar hopen dat ze volgende week binnen komen, zodat we alles op  tijd kunnen opspannen.

Intussen ben ik druk met een bestelde quilt. "Memory of Saba" voor iemand die in september afscheid gaat nemen.
Dat laat ik een dezer dagen hier zien.



2 comments:

  1. dit wordt weer een leuke workshop! Mooi de geverfde lappen en bloemen .. Er wordt heel wat gedaan op jullie kleine eiland!

    ReplyDelete
  2. Een hóóp voorbereidingen voordat alles van start kan gaan . . . succes !

    ReplyDelete