My Blog List

Thursday, August 3, 2023

REGENWOUD 2 : NATUUR #4. FIFTEENBYFIFTEEN


Het werd hoog tijd om aan het vierde quiltje in de Natuurserie voor de Fifteenbyfifteen groep te beginnen.
Het einde van de maand naderde met rasse schreden.



Aangezien het de bedoeling was om, binnen de Natuurserie, steeds een paar te maken, werd dit het tweede Regenwoud quiltje.
Ik had voor het eerste een aantal lappen met ijsblokjes geverfd en vond deze wel mooi voor dit nieuwe werk.



Aangezien ik er een soort tweeluik van wilde maken, moesten de rotsen ook zoveel mogelijk aansluiten en  dezelfde kleur hebben. Dus weer aan het werk met was mosgroene distress verf.



De rotsen zijn gespeld.



Op een met gesso ingesmeerd stukje katoen schilder ik een kolibrie.



Die is klaar.
Vliesofix erachter en dan kan hij uitgeknipt worden.



Om een boomstam te maken beschilder ik drie stukjes papier tyvek....



... en naai ze met free motion op elkaar.



De heathgun erop en dan is er een mooie structuur.



Vervolgens aan de slag om een Bird of Paradise bloem te schilderen.



Aangezien ik de palmboom ook wil laten aansluiten is het een kwestie van goed uitmeten waar hij moet komen.



De eerste opzet is er.



Voor de bladeren knip ik bedrukte bladeren uit commerciƫle stof.




Wat kleine varens ingesmeerd met verf en afgedrukt op stof.



De kolibrie en bird of paradise bloem met veel verschillende kleuren garen
machinaal geborduurd over de verf heen.



Dan komt het meest tijdrovende werk, het handquilten.
Ik kom weer tot de ontdekking dat dat toch niet echt mijn ding is.
Ik ben meer een machinale free motion quilter.



De varens zijn tenslotte ook vastgezet.



En ik ben blij met de aansluiting op het eerste quiltje.

 

2 comments:

  1. Prachtig de aansluiting met het eerste quiltje , een fraai tweeluik!
    Een vondst de twee figuren in het heldere licht!

    ReplyDelete
  2. Prachtig gedaan. Leuk dat je je werkwijze uitlegde

    ReplyDelete