My Blog List

Sunday, July 30, 2023

VERVOLG: SABAANSE FLORA EN FAUNA

       Zoals ik al in mijn vorige blogpost schreef bleef ik niet tevreden over de bovenkant. 

Ik kon maar geen goede kleur vinden voor de bladeren die ik daar wilde gebruiken. Tenslotte vond ik in mijn bak met lappen die met ijsblokjes zijn geverfd nog een kleur die ik kon gebruiken voor de bananenboombladeren  en tenslotte onderin een andere bak nog een groen geverfde zijden lap.



Ik streek er mistyfuse onder, wat enigszins door de zijde heen scheen en een extra effect gaf.


                                                      

Bovendien verwisselde ik de bloemen. 



Ik was er nu meer tevreden over, alleen de linker hoek was nog te leeg.



                           Net voor de opdrachtgevers kwamen heb ik nog een palmblad uit de tuin geplukt 
                                       en dat even in de hoek gespeld, om te zien of dat een mogelijkheid was.

Ze waren erg enthousiast, dus ik kan verder.





Aangezien organza nogal snel verbleekt, heb ik de bladeren ingesmeerd met acrylic gloss medium vermengd met wat groene acrylverf.




Een nieuw palmblad geplukt, ingesmeerd met verf en afgedrukt.



Vliesofix eronder en uitgeknipt.
Alles kan nu opgestreken worden.

Maar eerst moet er nog even heel hard gewerkt worden om mijn vierde quiltje in de Natuurserie voor de FifteenbyFifteen club voor het einde van de maand af te krijgen.

Bovendien kreeg ik intussen een opdracht voor een afscheidssquilt van iemand die het
eiland na een aantal jaren weer gaat verlaten.
Die moet begin september af zijn. 

Daarnaast moeten er nogal wat voorbereidingen worden getroffen voor de workshop voor de ouderen die half augustus plaats vind .

Kortom vooralsnog geen gebrek aan werk.
Het houdt me van de straat en "out of trouble" zoals ze hier zeggen.

1 comment:

  1. Met veel kijken kom je tot de beste resultaten.. dit wordt een fraai kunstwerk!

    ReplyDelete