My Blog List

Tuesday, December 12, 2023

ST. MAARTEN REISAGENTEN: Workshop Sabaans landschap

Onverwacht kwam er van het toeristen bureau het verzoek of ik een workshop zou kunnen geven aan zeven reisagenten van St. Maarten.

Aangezien ik in mijn eigen atelier niet meer dan 6 personen kan plaatsen, mocht ik The Studio gebruiken, bij Juliana's hotel, waar ik elke maand mijn Toast & Textiles workshop geef.
Er werd gekozen om het "Sabaanse landschap" aan te bieden.
Dat betekende wel dat ik nog snel aan de slag moest om een nieuwe hoeveelheid stoffen van vliesofix te voorzien. Er moet immers toch wat te kiezen zijn.



Men ging snel enthousiast aan het werk.



Ieder zoekt zijn eigen lucht uit.....



... die vervolgens op een canvas ondergrond wordt gestreken.



Daarna komt de berg aan de beurt.....



... en worden de kleuren en vormen voor de heuvels gekozen.



Dan kunnen de huisjes worden geknipt en toegevoegd.



Nog wat boompjes erbij.



Even kijken of alles binnen het passepartout past.



Ook hier geconcentreerd aan het werk.



Resultaat voordat het passepartout er definitief omheen komt.



Tenslotte snel poseren want de taxi-bus staat al te wachten om hen naar het vliegveld te brengen.
De tijd was zeer beperkt en het was een race tegen de klok, maar ze waren ongelooflijk blij met hun resultaat.



                                        Rendieren op het dak van het bijbehorende restaurant.



Op 6 december waren we 60 jaar voor de wet getrouwd.
Voor de kerk is het pas volgend jaar juli.



Maar het moest toch even gevierd worden en de kinderen verrasten ons o.a. met deze heerlijke taart.

2 comments:

  1. Wat een mijlpaal, gefeliciteerd. Alweer een leuke workshop, wel jammer dat jullie je moesten haasten maar de resultaten zijn weer prachtig.

    ReplyDelete
  2. Van harte gefeliciteerd met het 60-jarig huwelijk. Lekker hoor zo'n taart...!

    ReplyDelete