My Blog List

Monday, August 19, 2024

DIAMANTEN BRUILOFT en Mola-tentoonstelling.

Eindelijk weer even tijd voor een blog bericht. Het is een drukke, maar ook erg gezellige tijd in Nederland met veel afspraken met familie en vrienden.....


... die ook aanwezig waren op onze Diamanten bruiloft die we enkele weken geleden uitbundig hebben gevierd.
Een welkomstwoordje is dan op zijn plaats....



.. dat we allebei op onze eigen manier verwoordden.



Bovendien ook even alle aawezigen voorstellen.



Er wordt aandachtig geluisterd.




Op 9 augustus zou de tentoonstelling van mijn mola-collectie worden geopend in het Museum van de Vrouw in Echt (Limburg).
Het is een bijzonder overzicht geworden van de blouses gedragen door de Guna-Indianen van de San Blas eilanden waar ik jarenlang heen ben geweest om ze te kopen voor de verkoop in mijn winkel en ook voor mijn eigen collectie.
Helaas moest mijn bezoek, door het overlijden van een familie-lid, met een week worden uitgesteld.



Ik was blij verrast met de manier waarop de gast curator van het museum : Gi Mateusen, aan de collectie gestalte had gegeven.



Ook veel van mijn t.z.t. gemaakte foto's zijn tentoongesteld....



.. en enkele zelfs uitvergroot.



De  blouses dateren van het begin van de vorige eeuw tot aan het begin van deze eeuw.



Zelfs een school uniform blouse.

Mocht je in de buurt zijn dan is het zeer de moeite waard om deze tentoonstelling te bezoeken.



Tussen alle bedrijven door ben ik af en toe nog even aan het borduren op een, al een poos geleden gemaakte, zonneprint.
Over de donkergroene blaadjes ben ik allerminst tevreden, dus die zal ik binnenkort wel weer uithalen.



Erg leuk was het om een foto binnen te krijgen van mijn in januari afgeleverde quilt, die inmidddels een plaatsje in  Texas heeft gekregen.

Eind volgende week vertrekken we weer naar Saba en dan hoop ik hier weer regelmatig wat te kunnen plaatsen. Nu nog even genieten van wat Nederland te bieden heeft.
 

3 comments:

  1. Van harte gefeliciteerd met jullie mooie bruiloftsjaar. Fijn om dat met zoveel mensen te kunnen vieren.

    ReplyDelete
  2. Allereerst mijn felicitaties! Wat een mooie mijlpaal, en een fantastisch feest! Het is geweldig dat jullie dit samen konden vieren! Wat fijn dat Gied zover is opgeknapt!
    En super de tentoonstelling in Echt, ik zag het in een tijdschrift, en hoop er toch nog heen te kunnen gaan? Ik heb het opgezocht, een bijzonder aardig museum. Alles bij elkaar was het een bijzonder feest en bezoek aan Nederland.
    Nog heel veel mooie jaren samen!
    Lieve groeten
    Hannie

    ReplyDelete
  3. Een mooie mijlpaal, alsnog van harte gefeliciteerd.
    Wat een supermooie tentoonstelling is dat. Veel plezier nog in Nederland

    ReplyDelete