My Blog List

Saturday, March 2, 2013

RESTANT VERVEN

Tussen het werken aan het thema voor de 15 x 15 club door,  de tijd genomen om mijn restjes verf van vorige week op te gebruiken.

 Eerst echter nog een plaatje van een klein stukje zijdelont dat ik vorige week heb meegeverfd in de microwave.
Ik kwam het lont ergens onder in een bak tegen en wilde wel eens zien hoe het geverfd kon worden. Ben wel blij met de uitkomst . Boven het geverfde stuk ligt een stukje ongeverfd lont. 
Ik weet nog niet hoe ik het ga gebruiken, maar het voelt zo heerlijk zacht aan.






De lapjes staan lekker in de zon te broeien.


en dit is het resultaat

Voor de volgende twee heb ik stukken van een oud Ikea dekbed gebruikt. Het heeft zo'n mooie structuur.



en zoals ik al eerder zei, ik heb bijna geen witte katoen meer.
Nog wel een lap waarin iets synthetisch zat en dat leverde mooie pasteltinten op.




het overige resultaat.



Nu verder met mijn "Gathering" thema voor 15 x 15. Het mag pas 31 maart gepubliceerd worden, dus de komende dagen heb ik waarschijnlijk, ondanks dat ik hard aan het werk ben, weinig te melden.

4 comments:

  1. Maak me maar lekker met dat zonnetje. Het is hier kil en koud! Toen ik begon te verven heb ik wel katoen geverfd die niet helemaal katoen was, dan krijg je inderdaad mooie pasteltinten. Die zijn prima te gebruiken!
    http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete
  2. Ja hoor , heerlijk in het zonnetje broeien. Daar moeten wij nog lang op wachten? Wel een prachtig resultaat met wat synthetische draden in de stof!
    Mooie lapjes!

    ReplyDelete
  3. Heerlijk die zon die op jouw lapjes schijnt. Doe ik wel vaker; oude dekbedovertrekken verven. Alleen gebruik ik ze voor de achterkanten.

    ReplyDelete
  4. Wat zijn we weer allemaal jaloers op jouw mooie werkplek. Heb je je lapjes voor de KPM-workshop al klaar?

    ReplyDelete