My Blog List

Monday, June 19, 2023

QUILT FESTIVAL- NOORD GRONINGEN

Inmiddels alweer even thuis na een "bliksem" bezoek aan Nederland, i.v.m. onze tentoonstelling van de FifteenbyFifteen groep tijdens het Quiltfestival in Groningen.

In 2020 had ik al beloofd deze tentoonstelling mee op te zetten, maar toen stak corona een spaak in het wiel. 

Na een digitale versie kon dit jaar het Festival als vanouds weer, op 21 verschillende locaties in Noord Groningen,  doorgaan.

Er waren 28 exposanten


Het bijbehorende boekje.



Wij mochten, samen met Susan Chapman, in de Sebastiaankerk in Warffum exposeren.



De ingang.



Samen met Greetje gaan we op donderdag heel hard aan de slag.



Susan Chapman bekijkt het resultaat.

Helaas mag ik, i.v.m. een toekomstige tentoonstelling van ons werk, van onze tentoonstelling hier voorlopig niets publiceren.
In september zal ik daarvan  zeker de foto's laten zien.



's Avonds is er een feestelijke receptie met, door de jury, bekendmaking van de winnaars van de wedstrijd.



1e prijs is voor Corrie Smit.




2e prijs ging naar Claudia Scheja.





en de 3e prijs is voor: Corinne Zambeek.






Op Roakeldaishal in de Evenementenhal in Warffum hing ook een prachtig werk van de 
Oekraïense Natalya Lashko. Zij borduurt met stro.
Op een andere lokatie had ze veel meer werk hangen, maar dat heb ik jammergenoeg niet kunnen zien.



Ook de quilt van Lia Meiborg: " Er zijn 55 nieuwe berichten " was daar te bewonderen.



Inmiddels is ook Susan Chapman, in het koor van onze kerk, ingericht.



Nog wat meer werk van haar.



In de Kunstkerk in Warffum had Anne van de Heuvel, meer dan levensgrote werken.
Deze is helemaal van knoopjes gemaakt;



Nog een indrukwekkend werk van haar hand.



Niet alleen de exposities zijn prachtig.
ook de kerken zijn juweeltjes.


Nog enkele.





In de Jacobi kerk in Uithuizen hing werk van de Art Quilt Fusio groep: "Back to Nature"


Prachtig atmosferisch werk.



Dan op naar lokatie 7 in Uithuizen: de Jacobus de Meerdere kerk.
met werk van: Nienke de Lange,  hierboven ....


en ook deze.



Marijke van Welzen had daar haar prachtige jassen hangen..



... en Anke Pradel-Schönknecht haar meditatieve werk.



Maar het meest was ik toch onder de indruk van het werk van Corinne Zambeek in de Mariakerk in Uithuizermeeden.
Ik kon blijven kijken naar haar prachtige sneeuw- en gletsjer quilts.


De foto's doen het jammergenoeg niet genoeg recht...


.. maar ik wilde ze toch allemaal even laten zien.




In dezelfde kerk was ook het mooie werk van Beatrice Bueche te zien.
Zij werkt sinds kort veel met acrylic pouring.




Op zondagochtend was Elfriede Grooten zo lief om een half uur eerder aanwezig te zijn in de Kerk Breede in Warffum, zodat we snel nog even konden genieten van haar prachtige werk






Jammergenoeg hebben we veel, heel mooi en bijzonder werk op andere locaties moeten missen. Maar van de bezoekers hoorden we dat ze genoten van het prachtige weer en al het moois wat er te zien was.




Op zaterdagavond was
 er een zeer gezellige bijeenkomst met lopend buffet en tenslotte
een afscheidswoordje van Nienke met bloemen voor het enorme werk wat Marjan Ruitenberg en haar man
in de afgelopen jaren hebben verzet voor dit Festival.
Op de openingsreceptie kregen ze door de burgemeester hiervoor al een onderscheiding opgespeld.
Er was bij de opening ook al aangekondigd dat het Festival niet meer op deze manier zijn doorgang gaat vinden, maar dat er naar een nieuwe manier wordt gezocht.
Erg jammer want het was altijd een geweldige bijeenkomst van zoveel mensen die het quilten een warm hart toedragen of zelf op de een of andere manier met quilten bezig zijn. Bovendien een prachtige manier om de schitterende Noord Groningse kerkjes onder de aandacht te brengen.

Niets dan lof voor de geweldige verzorging door alle vrijwilligers van het Festival en ook van de gastvrouwen van de kerk waar wij te gast mochten zijn.
Ik heb ongelooflijk genoten en het was geweldig om lezers van mijn blog te ontmoeten.
Iedereen die heeft bijgedragen aan mijn geweldige tijd in het Groningse enorm bedankt, maar niet in de laatste plaats mijn mede-inrichtster, chauffeur, slaapje en vooral ook zeer bijzondere vriendin Greetje.


1 comment:

  1. Wat fijn, dat je toch even naar Groningen kon komen! En inderdaad schitterend werk overal , zoals ik kan zien op je blog..Helaas kan ik er niet meer heen . Ik kan Gerhard geen dagen alleen laten. Maar in de voorgaande exposities heb ik veel moois gezien. Dank voor je bericht!

    ReplyDelete