My Blog List

Monday, October 2, 2023

ONDERWATERWERELD #1: ZEEPAARDJES : NATUUR #5: FITEENBYFIFTEEN

Het was alweer snel eind september en dus tijd om een nieuw quiltje voor de FifteenbyFifteen groep in te sturen.
Het thema voor dit jaar was Natuur.
Na eerst twee quiltjes van onze lava rotsen te hebben gemaakt en daarna twee regenwoud quiltjes, wilde ik nu graag de onderwaterwereld als thema nemen voor de laatste twee van dit jaar.
Aangezien ik enkele jaren geleden al een hele vissenserie had gemaakt besloot ik om nu zeepaardjes als thema te nemen.


Vliesofix geverfd in blauw en turquoise en daarvan repen gescheurd.



De verschillende kleuren afwisselend op wit katoen gestreken en de beschermlaag verwijderd.




Voor alle zekerheid een laag acryl wax erover heen gesmeerd om het te fixeren....



... en tenslotte nog een laagje blauwe organza.



Op een stukje witte katoen voorzien van vliesofix teken ik een zeepaardje en kleur het in met inktense potloden.



Nog een kleintje erbij.



Daarna verf ik stevige lutrador en brand met een soldeerbout de koraalvorm eruit.....



... die ik met monofilament garen onder de organza vastzet.



Even kijken waar de zeepaardjes gaan komen.



Maar eerst nog wat meer koraal maken. Diverse stukjes tyvek vastgemaakt op een ondergrond.
Daar moet ook de soldeerbout nog even aan te pas komen.



Nog wat dunne latrador geschilderd en later vorm gegeven.
Ook dit gaat onder de organza om wat diepte te suggereren.
Ik knip bovendien nog wat kleine visjes uit commerciƫle stof die ik er onder stop.



Bovenop de organza komen dan de stukjes tyvek koraal....



... de zeepaardjes...



... en tenslotte groene waterplanten.


.


Met uiteindelijk dit als resultaat.



1 comment:

  1. Prachtig met de zeepaardjes! Een heel mooie onderwaterwereld!

    ReplyDelete