My Blog List

Tuesday, October 17, 2023

VOORBEREIDING Toast & Textiles workshop: VLINDERS

Er was op de vorige Toast & Textiles workshop, door één van de deelnemers, gevraagd of ik iets met vlinders kon doen. Een andere deelnemer wilde graag nog iets op een klein vierkant canvas doen. Ze had er de afgelopen tijd in mijn workshops al twee gemaakt en wilde er graag een soort drieluik van maken.

Dus maar eens proberen om de twee te combineren.


Eerst vliesofix natgemaakt, geverfd en na het drogen op het canvas gestreken. Tenslotte nog een laagje acrylic wax eroverheen ter bescherming.



Daarna een vlinder getekend en op een wit lapje, voorzien van vliesofix overgetrokken. Tenslotte uitgeknipt en op een zwart lapje gestreken.



Nu nogmaals uitgeknipt zodat er een zwart randje uitsteekt.
Dan eens kijken wat we met verf kunnen bereiken.



Een rolletje opstrijkbaar biaisband dat ik nog in voorraad had, kwam goed van pas.
Om smalle strookjes te krijgen wel doormidden geknipt.



Nog wat bloemetjes uit stof geknipt en het eerste voorbeeldje is klaar.



Hier is de achtergrond geverfd met sterk verdunde acrylverf en de vlinder in wat vrolijkere, bijpassende kleuren geverfd.
Ik moet altijd in mijn achterhoofd houden dat er in ruim twee uurtjes een kant en klaar resultaat moet zijn.



Om wat meer keuze te hebben, teken ik nog een andere vlinder....



                                                 ...die ik vervolgens uit bloemenstof knip.
                                          Wie weet breng ik iemand daarmee op een ander idee.

                                   

1 comment:

  1. Alweer een leuk idee. Goed bedacht met het biasband!
    Succes met de workshop!

    ReplyDelete