My Blog List

Tuesday, March 21, 2017

ZIJDEN SJAALS en STROPDASSEN

Voor mijn Mexico trip was ik al benaderd door een onderwijsinstelling hier op het eiland die graag wat representatie geschenken wilde hebben in de vorm van zijden sjaals en stropdassen.
In eerste instantie werd er gedacht aan hun logo: EC2 en ben ik daar mee aan het spelen geweest.
Toen ik wat ideetjes op papier had en er mee op bezoek ging waren er net kinderen aan het tekenen geweest.
We kwamen toen op het idee om de kindertekeningen te gebruiken.
Het was erg dankbaar materiaal.
Hieronder de tekeningen waar ik mee aan de slag ben gegaan.









Uiteindelijk werd er gekozen voor lijntekeningen.
Intussen was ik ook erg druk met mijn huiswerk voor de twee cursussen Photoshop Elements van de Pixelladies waar ik, door mijn Mexico-trip, erg mee achter lag.
Het was leuk om met de poppetje te oefenen en er wat verschillende vlakverdelingen mee te maken.

Hier een van de voorbeelden..




... en als voorbeeld op zijde uitgewerkt.


Misschien wat kleur erbij?


Uiteindelijk werd het toch deze.


Dan kunnen de sjaals geverfd worden.
Men koos voor groen en blauw.
De tekening is er met een  zwarte Micropen 0.5 op aangebracht en
gefixeerd door zo heet mogelijk te strijken.
De eerste vier zijn klaar en afgeleverd.
Nieuwe sjaals zijn besteld want er moeten er nog meer komen.


Ik vond wel dat de namen van de kinderen ook vermeld moesten worden.
Ze zullen vast trots zijn op deze kaartjes die inmiddels aan de sjaals hangen.


Voor de stropdassen werd toch gekozen....


om het logo aan de achterzijde aan te brengen.




Inmiddels bleken ook de zijden sjaals met zeepaardjes en kikkers bij Kakona verkocht te zijn.
Als je dan toch aan het werk bent is het makkelijker om maar meteen door te gaan.



Dit keer ook een vis erbij.


Nu  is het wachten op nieuwe sjaals en nieuwe verf. 



Intussen is afgelopen zondag onze visite uit Nederland gearriveerd.
Ze kwamen dit keer met de ferry.


De ferry is afgemeerd en ze mogen van boord. 
Klaar om van de vakantie te gaan genieten.




5 comments:

  1. Een prachtig idee, die tekeningen.....zo worden de kinderen er ook bij betrokken...

    ReplyDelete
  2. Een heel bijzonder idee , met de kindertekeningen, en super leuk gelukt!

    ReplyDelete
  3. Ooohh wat leuk om sjaals te maken van kindertekeningen!
    Heb ook wel eens een uitgewerkte quilt gezien n.a.v. een kindertekening. Erg leuk om ook van je eigen kinderen of kleinkinderen te doen.
    Die zullen vast goed worden verkocht, net als die gezellige kikkers sjaals, mooi hoor.
    Groetjes
    Floor

    ReplyDelete
  4. Wat een leuke opdracht met een leuk resultaat en visite is ook leuk.
    Kortom allemaal leuke dingen.

    ReplyDelete
  5. Wat een leuk project !
    (kindertekeningen zijn altijd geweldig !)

    ReplyDelete