My Blog List

Monday, June 26, 2017

FUNDATIE ZWOLLE

Een heerlijke middag heb ik gisteren doorgebracht in het Museum de Fundatie in Zwolle.
Ik ging vooral voor de tentoonstelling "Het late licht" van Jeroen Krabbé, maar was bovendien aangenaam verrast door nog ander tentoongesteld werk.
De kleuren op de foto's neigen iets teveel naar het warme spectrum, maar ik krijg ze niet juist afgesteld.
Hopelijk geeft het toch een indruk.


Jeroen Krabbé, die in het verleden veel realistischer werkte, heeft voor het eerst gekozen voor meer 
abstract werk, Hij geeft zelf toe dat hij dit reuze eng vond.
Het zijn explosies van licht en kleur.
"Dalfsen 2016"





Dalfsen serie: "Opkomende zon"



Dalfsen serie "Late zomer"

Tegelijkertijd is er een tentoonstelling van zijn leermeester 
Friso ten Holt waar ik erg van onder de indruk was.
Prachtig helder kleurgebruik.


"Zelfportret met Vica"


"Vrouw in badkamer"



"Familie op het strand"


"Kinderen in de golven"


En dit bijna abstracte : "Stilleven".

Tenslotte was er nog de zomerexpo " WATER" 
met verschillende pareltjes.



Johan Visser "H2Out"



Textiel blijft me natuurlijk boeien:

Antoinette C.H.  "Oceaan"



Sonja Cabalt met theezakjes
"(t) Ears"


Marian Kastelein  
Papieren "Golven"



Helena van Essen
Uit de serie Refelectie (zonder titel)



en dan loop ik ook nog even tegen een Karel Appel aan.



Teruglopend naar het station kan ik het niet laten om dit nog even vast te leggen.


En dan zie ik op Facebook mijn kikkers terug die het afgelopen weekend zijn tentoongesteld in
de US in Alamogordo Nieuw Mexico.


5 comments:

  1. een dag van vreugde en schoonheid
    heerlijk Els.

    ReplyDelete
  2. De expositie van Jeroen Krabbé is prachtig, maar zoals je zegt, die van Friso ten Holt heel bijzonder.Een welbestede dag vol kunst en een leuk faceboek bericht!

    ReplyDelete
  3. What a feast for the eyes! And...I agree with Krabbe -- abstraction can indeed be a 'scary giant'!

    ReplyDelete
  4. Marten van der KampJune 29, 2017 at 12:01 PM

    De kleuren van foto's van de schilderijen van Krabbe en ten Holt laten wel wat te wensen over.

    Vergelijk:
    ten Holt: "vrouw in badkamer":
    https://flic.kr/p/MjPrpG

    Meer werk van Friso ten Holt:
    https://nl.pinterest.com/martenvdkamp/friso-ten-holt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helemaal mee eens Marten en erg jammer. Ik heb het ook bovenaan in mijn blogpost vermeld. Heb inmiddels gelukkig op mijn camera gevonden waar de fout zat.

      Delete