My Blog List

Friday, August 18, 2017

FESTIVAL OF QUILTS BIRMINGHAM

Al maanden geleden hadden Greetje Hein en ik tickets geboekt voor het Festival of Quilts in Birmingham, Engeland. We zouden er o.a. samenkomen met een deel van onze FifteenbyFifteengroep, onze twee leden uit Nieuw Zeeland voor het eerst treffen en bovendien Paola, ons nieuwe lid uit Italië ontmoeten.
Helaas kwam nu plotseling alles op losse schroeven te staan door de afspraken bij het VU medisch centrum. Gied bleef er echter op staan dat ik zou gaan en toen bleek dat er die dagen geen onderzoeken zouden zijn en het een kwestie van afwachten was, ging het licht op groen.
Wat hebben we genoten van al het moois en alle vrienden en bekenden die we tegenkwamen.
Het waren heerlijke dagen en ik heb weer veel inspiratie opgedaan.



Het Festival vindt plaats in het enorme gebouw van het NEC en men ging uit van 40.000 bezoekers!



Onze Nederlandse Janneke de Vries-Bodzinga was een van de prijswinnaars.


Ook Birgit Schüller heeft hiermee een prijs gewonnen.



Deze roestquilt van Elly van Steenbeek sprak mij uiteraard erg aan.
Ik ben immers zelf ook bezig met mijn "Memories" serie in roest




En natuurlijk moest deze deur van  Grace Meijer op de foto.



Dit werk van HeideStolle-Weber was mijn favoriet....


.........en dus moest ervoor geposeerd worden.



Ons nieuwe  Italiaanse Fifteenby Fifteen lid Paola Zanda maakte dit mooie kleurrijke werk.


Nog een Nederlandse inzending: Henriët Bovenkerk.


Deze quilt van Montse Moreno levert heimwee gevoelens op.


Een indringend portret gemaakt door Eva Arellano Martin.


Sheryl Meech, ons Nieuw Zeelandse lid, had deze ingestuurd.


Ik was ook erg onder de indruk van het werk van Diana Harrison..



.. en deze van Christine Seager sprak me erg aan.


Het blijft moeilijk kiezen uit mijn grote hoeveelheid foto's maar deze van Liz Heywood wil ik jullie niet onthouden. 



Neroli Henderson


Maggie Barber


Fenella Davies


Linda Colsh


Nogmaals Linda Colsh


Anne Maundrell met een eigen tentoonstelling waarvan veel werk was gebaseerd op het Borneose regenwoud levert ook een vleugje heimwee op.


De onlangs overleden Ineke Berlyn werd geëerd met een tentoonstelling van haar prachtige werk.
Zij was mijn grote inspirator om met landschapsquilts aan de slag te gaan.



De Nederlandse inzending mini quiltjes voor het EQA met als thema het "New York Beauty" quilting blok.



Greetje Hein met haar mooie bijdrage in de onderste rij in het midden.


En deze is van Hannie de Beer.
Speciaal voor jou genomen Hannie.



Het prachtige werk van Irina Voronina was vorig jaar  al in Noord Groningen te zien.



Schitterende kleurrijke jas van Marijke van Welzen.


Sue Trevor


Nog een bijdrage van een van onze Fifteen leden: Caroline Higgs.


Een verrassing om te zien dat ook Cherilyn Martin bezig is met "Memories" uitgevoerd in roest.


Deze zijn eveneens van Cherilyn Martin.



's Avonds was er een zeer gezellig diner voor de Saqa leden...



... en de volgende dag met de aanwezige Fifteen leden.


Nog een foto ten afscheid van onze leden uit Nieuw Zeeland.
Een ongelooflijk plezierige kennismaking.

Tot slot uiteraard heel hartelijk dank aan mijn "roommate" Greetje.
Wat hebben we samen genoten en lol gehad.
Voor herhaling vatbaar vind ik!!



12 comments:

  1. Bedankt Els voor deze prachtige reportage.Het is weer genieten.

    ReplyDelete
  2. Fijn, om al dit moois toch even te kunnen zien! Leuk, om mijn werkje terug te zien . Zo krijgen we toch een indruk van de tentoonstelling.
    Dankje !

    ReplyDelete
  3. Dank voor het showen van de mooie quilts.

    ReplyDelete
  4. Wat hing er toch veel moois! Het is heerlijk nagenieten met jouw foto's.

    ReplyDelete
  5. Prachtige serie Els, kan me voorstellen dat jullie genoten hebben. De viool is volgens mij van Die Hotchkins, zegt je dat iets? Leuk om zo mee te genieten van al het moois en van de Fifteen by Fifteen groep en werkstukken. Ook een prachtig werk van Greetje!

    ReplyDelete
  6. Sue Hotchkins, akelige spelcontrole....

    ReplyDelete
  7. Laatste keer, Sue Trevor, die heeft de viool gemaakt....

    ReplyDelete
  8. Thank you for all this wonderful sharing, Els! Especially lovely to put faces to names I've only heard online. :-)

    ReplyDelete
  9. Kan me voorstellen dat je genoten hebt Els. Je laat hele mooie quilts en kunstwerken zien. Die viool vind ik echt het einde. Vraag me wel af of het geluid nu nog wel mooi klinkt, maar daar gaat het natuurlijk niet om.
    Kreeg net het Quiltnieuws in de bus en zie daar jouw winnende quilt in staan, de eerste prijs!
    Leuk dat je weer in het blad staat. Nog gefeliciteerd met je prijs.
    Groetjes,
    Floor

    ReplyDelete
  10. Je hebt een mooie selectie gemaakt. Ik wens je alle goeds in je huiselijke omstandigheden.

    ReplyDelete
  11. Dankjewel Els, voor een "rondje Birmingham" ;-) !

    ReplyDelete
  12. Dankjewel voor de mooie foto's. Hierdoor kan ik weer een beetje meegenieten op afstand.

    ReplyDelete