My Blog List

Wednesday, August 9, 2017

ROEIEN MET DE RIEMEN DIE JE HEBT

Zoals ik in mijn vorig blogbericht al aangaf, ben ik, met de beperkte middelen die ik heb, toch maar voorzichtig wat aan het uitproberen. Op Saba was ik bezig met een serie Memories, waarbij ik voornamelijk met roest werkte.
Al een poosje geleden had ik een aantekening gemaakt dat met citroensap schroeivlekken gemaakt konden worden. Dit leek me een prima tijd om daar eens mee aan de slag te gaan. Citroenen zijn immers volop verkrijgbaar.
Als ondergrond een oud katoenen laken gebruikt.


Het lapje was in vieren gevouwen.
Je moet wel heel lang blijven persen voordat je een schroeivlek krijgt, maar uiteindelijk verscheen er toch een afdruk.



Hier was het wat minder.


Het is steeds weer een verrassing.



Om de witte kleur wat af te zwakken, de lappen daarna in thee gekookt.





Hier zag ik plotseling vrouwenhoofden in...


en met wat borduurgaren kregen ze gestalte.



Nog eentje.




Toen maar eens met gebruikte senseo pads aan de slag gegaan.



Het lapje weer in vieren gevouwen en in de microwave gedroogd.


De kleur blijft er, na voorzichtig wassen, zelfs in.




Ik raak enthousiast...


en heb alweer een nieuwe lap.



 Een tekst van een oude brief gefotografeerd en geprint.
Boven op de katoen gespeld en erdoorheen geborduurd.
Daarna het papier er voorzichtig afgescheurd.
Het verkort de lange wachttijden in de polikliniek in de VU.



8 comments:

  1. Els, wat goed van, om met zulke leuke ideeën aan de slag te gaan, en direct al zulke mooie resultaten. Prachtige vrouwen heb je gemaakt. Goed om bezig te zijn, dat verzet de zinnen. Een fijne tijd in Birmingham gewenst, en hou je taai!

    ReplyDelete
  2. Leuk deze proefjes! En fijn, dat je toch wat bezig kunt zijn terwijl je moet wachten.. Mooie dagen gewenst in Birmingham.!

    ReplyDelete
  3. Lekker bezig ;-D
    Mooi die geborduurde tekt !
    (slim om door het papier heen te borduren, Els !)

    ReplyDelete
  4. Wat knap dat je met zo weinig middelen zulke mooie resultaten hebt bereikt. Die vrouwenhoofdjes zijn zo lief. Leuk om je weer even ontmoet te hebben in Birmingham.

    ReplyDelete
  5. Wat prachtig zijn je vrouwen geworden. Super, hoe je dat gemaakt hebt.

    ReplyDelete
  6. Wat fijn dat je ondanks alles toch nog bezig bent.

    ReplyDelete