My Blog List

Monday, June 18, 2018

ZIJDEN SJAALS

Na de orkanen Irma en Maria van vorig jaar september en de schade die zij hebben aangericht, begint het toerisme op het eiland langzamerhand weer aan te trekken.
Al mijn vorig jaar aangeleverde zijden sjaals zijn dan ook verkocht en men zit nu te wachten op nieuwe aanvoer.
Dus snel aan het werk.


Wat is het heerlijk om weer ruimte te hebben om te werken.
Wel  de tafel eerst afgedekt met plastic.


Deze sjaal geverfd met Pebeo transparant verf en eens uitgeprobeerd of de zon voldoende binnen scheen voor "sun printing". Het resultaat was helaas niet geweldig.
De opgestrooide zoutkorrels deden hun werk echter prima.



In mijn voorraad vond ik nog twee zijden brillen etuis.
De opgelegde sjabloontjes lieten buiten in de zon wel een mooie afdruk achter.
Helaas ben ik vergeten het resultaat te fotograferen.



De rest van de sjaals is geverfd met de Color Hue Dyes van SilkDyes.com.
Ik heb deze manier van verven jaren geleden gedemonstreerd gezien in Houston en 
ben er een grote fan van. Het werkt uitstekend en je kunt er op een simpele manier ook met sjabloontjes mee werken.
Op bovenstaande sjaals zijn vissen, zeepaardjes en boomkikkertjes uitgespaard.






Inmiddels zijn ze alle tien afgeleverd.



Met de resterende verf nog gauw even wat zijden chiffon geverfd.



Mooie zachte pasteltinten.



Aangezien in de galerie inmiddels ook al mijn werk is verkocht zitten ook zij te springen om diverse soorten landschappen.
Eerst maar eens gestart met kleine landschapjes.
Daarvoor komen mijn restanten prima van pas. 



Buiten staat de "armelui's orchidee", zoals hij hier wordt genoemd, weer volop te pronken.



Nog even een detail en dan weer hard aan het werk.



2 comments:

  1. Fijn Els om weer thuis te zijn en weer ruimte in je hoofd te hebben om aan je textiel te werken.

    ReplyDelete
  2. Geweldig, wat een productie, en zo mooi de kleurige sjaals en chiffonzijde!
    Fijn dat alles is verkocht, ze krijgen weer volop nieuwe aanvoer!

    ReplyDelete