My Blog List

Sunday, October 9, 2011

OPDRACHTEN CURSUS

Na zoveel dagen achter de naaimachine is het heerlijk om weer eens met wat anders bezig te zijn.
Daar geven de nieuwe opdrachten voor de cursus me alle gelegenheid voor. Ik had al eerder van hun een stukje samengeperst spons gekregen. Het lijkt op een dun velletje karton. Je kunt er, als het nog samengeperst is, makkelijk een vorm op tekenen. Daarna uitknippen, onder de kraan en voila een prachtig stempeltje.




Het moest uiteraard te maken hebben met een eerder in de cursus gefotografeerd of getekend voorwerp. Ik zag op een van mijn eerste opdrachten een magneet met een simpel vormpje waar ik nog nooit iets mee had gedaan. Het is bijzonder om tot de ontdekking te komen wat je allemaal met alledaagse vormen kunt doen.
In eerste instantie dus veel vellen papier in verschillende kleuren volgestempeld waarbij het motief in allerlei richtingen werd gedraaid.



Daarna moest het worden gebruikt in combinatie met eerder geleerde technieken. Daar kwamen verrassende resultaten uit.





Inmiddels ben ik het alweer op stof aan het uitproberen, maar daarover morgen meer.
Ik ga weer aan de slag!

No comments:

Post a Comment