My Blog List

Monday, January 9, 2012

De Overloper

De afgelopen tijd heb ik lekker door kunnen werken aan mijn cursus. Er zijn al wat opdrachten afgerond en de laatste twee dagen ben ik bezig geweest met wat ik nu "de overloper" noem.
Er moest een collage in stof worden gemaakt, met gebruik making van een voorwerp uit een eerdere opdracht. Uiteraard kwam ik dus weer bij mijn pijpen terecht. Aangezien de pijpen, rechtopstaand op Afrikaanse dames lijken, viel de keuze op de kleuren beige, bruin en goud. Bovendien vond ik nog een Afrikaans stofje en iets met "gras-roots" Er moesten zowel glanzende als matte stoffen in voorkomen. Naast de gewone katoen heb ik daarom zijde, voeringstof en goudlame gebruikt. De figuren uitgeknipt en met plakvlieseline op een mooie lap in aflopende kleuren gestreken. Ik was wel tevreden over het resultaat. De afmeting is ongeveer 35 x 25 cm.




Voor de volgende opdracht moest het geheel met borduursteken worden verlevendigd, daardoor kwam er meer structuur in het geheel. De middenfiguur loopt weg uit het linker groepje en probeert zich aan te sluiten bij de rechter groep, vandaar de titel "De overloper". Zoals je kunt zien heb ik haar met wat borduursteken nog wel enigszins verbonden met de linker kant.

Het eerste plaatje is gemaakt met de flits, zodat het goud beter overkomt dan bij het eindresultaat.
Al met al heb ik er met heel veel plezier aan gewerkt. Nu maar hopen dat het goedgekeurd wordt. Het duurt altijd een paar dagen voordat de beoordeling per e-mail binnenkomt. Intussen vandaag maar alvast aan de volgende opdracht beginnen.

No comments:

Post a Comment