My Blog List

Wednesday, January 4, 2012

SCHILDEREN OP GELATINE

Vriendin Barbara vindt het leuk om af en toe met me in mijn atelier te komen werken. Dit keer wilden we het op gelatine schilderen en afdrukken uitproberen waarover ik eens een artikel had gelezen in een Amerikaans tijdschrift.
De gelatine moet een flinke tijd van tevoren worden aangemaakt zodat hij tijd krijgt om op te stijven. Er kan dan op de gelatine met acrylverf worden geschilderd. Daarna papier of stof erop en afdrukken maar.



De op die manier gemaakte poppen zagen er in het tijdschrift erg koddig uit, dus maar eens kijken wat wij ervan kunnen maken. Barbara voelde echter meer voor een zeemeermin. Ook nog even wat abstracte vormen uitgeprobeerd en afgedrukt. Wie weet kan ik die wel voor mijn cursus, of in quilts gebruiken.
Volgende week gaan we de poppen versieren, van kleding voorzien en in elkaar naaien. Wordt dus vervolgd.






In de namiddag nog even aan het werk geweest voor mijn cursus. Ditmaal moest er weer een sjabloon worden gemaakt en met een tandenborstel met verf worden gespat. Het werd een kliederige bedoening en steeds als ik dacht dat het resultaat er mee door kon kwam er een dikke klodder verf op. Na driemaal opnieuw starten heb ik het maar opgegeven.



Wel grappig dat er tot tweemaal toe mensen van het naburige hotel aan de deur kwamen die een klein Sabaans landschapje wilden kopen. Helaas waren die allemaal vorige week al afgeleverd aan de galerie in Windwardside, dus moesten ze daar naar doorverwezen worden.

No comments:

Post a Comment