My Blog List

Monday, January 23, 2012

KIPPEN EN VIS

De buren waren een paar daagjes weg en vroegen ons hun kippen eten te geven. Bij het krieken van de dag er dus op uit. Geen probleem want we zijn eigenlijk altijd zo rond 6 uur op.


Meteen een mooie gelegenheid om het prachtige ochtendlicht te fotograferen.



Eigenlijk had ik me voorgenomen om aan de nieuwe module voor de cursus te beginnen, maar er lag al sinds de zomervakantie een boek van Alice Carlson waarin zij een nieuwe collega techniek met lapjes stof beschrijft.


Het boek blijft me toelachen en ik besluit om het toch eens uit te proberen en neem een vissenpatroon over. Het voelt bijna als spijbelen, maar o wat heb ik er een plezier in. Heerlijk tussen de voorraad lappen rommelen om mooie kleuren-combinaties te krijgen.




Niet helemaal tevreden met de staart, maar ook dit stofje is het niet.




Op deze manier lijkt het beter, nog een vin erop en een extra stofje toevoegen boven op de buik om de kleur-overgang wat zachter te maken.




Alles is vastgeplakt en kan uitgeknipt worden. Morgen de ondergrond zoeken en dan kan het doorquilten beginnen.


No comments:

Post a Comment