My Blog List

Thursday, March 19, 2015

PAPIER SCHEPPEN

In de schaarse uurtjes, tussen het werken aan mijn "Entrance" quiltje door en het bezig zijn met visite, een aantal lege enveloppen en verpakkingspapier in een bak met water geweekt.
Even met de mixer erdoor en toen kon het papierscheppen beginnen.



De eerste serie hangt te drogen.





Wit papier


 Verschillende soorten verf op het natte papier gespoten en stukjes bougainville-bloem, kleine varentjes en groene blaadjes toegevoegd. Zelfs hier en daar een klein vogelveertje in de natte pulp gelegd.



Ik ben erg blij met deze mooie stapel.



Kon het toch niet laten om wat oude verf op te gebruiken om te zien hoe het zou werken met een sjabloon.




Intussen zijn de Leidse archeologen, die bij ons logeren, druk met het uitzoeken van gevonden artefacten


en het fotograferen ervan.




4 comments:

  1. Heerlijk werkje papier scheppen! Zeker als het mooi weer is, zoals altijd bij jullie. Mooie resultaten. Zogauw het hier wat warmer is ga ik mijn voorraad weer eens aanvullen !
    En wat interessant archeologen in huis!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Even opnieuw...Wat leuk en vooral ook mooi. Is het zo eenvoudig als je het doet voorkomen om papier te scheppen? En hoe sterk is dat papier? Lijkt me erg leuk voor sieraden ook. Wat ben jij ontzettend actief! Goed hoor....

    ReplyDelete
  4. Dat ga ik deze zomer ook doen. In het maandblad landleven van februari of januari staat een leuk artikel over papierscheppen met bloemen. Dus deze zomer ga ik mijn pluk tuintje voor meerdere doeleinden gebruiken.

    ReplyDelete