My Blog List

Friday, December 7, 2018

RE-ARRANGED: SAN PEDRO DE ATACAMA kerk in Chili

In een eerder blogje heb ik al enkele tekeningen 
laten zien die ik gemaakt heb voor de
  "Inspired to Design" cursus van Elizabeth Barton.


Voor een van deze tekeningen heb ik een van mijn foto's van een kerkje in
San Pedro de Atacama in Chili gebruikt




De eerste schets....




... en een tweede waarbij er al wat meer is weggelaten.




De volgende opdracht was om hier opnieuw een lijntekening van te maken en daarna een aantal foto-copieën van de aldus verkregen tekening op verschillende manieren in stukken te knippen en samen te voegen.
Ik koos uiteindelijk om met deze samenstelling van diagonale en verticale repen verder te gaan.

Aangezien het november thema van onze 15x 15 groep "Re-arranged"  (herschikken) was
besloot ik deze schets daarvoor als uitgangspunt te nemen.




Alvast wat schaduw ingetekend....



....en nog wat verder bijgesneden.
Het kruis moet er van Elizabeth echt af.





Op vier verschillende manieren de schaduw aangebracht....




.....en eens kijken wat kleur doet.
Dit wordt het in elk geval niet.




Dan eerst maar eens een lucht geschilderd.







Elizabeth vindt de lucht te zwaar op het geheel drukken en adviseert me om die effen te houden.




Ook de pilaren mochten eraf.
Moeilijk voor mij want ik ben toch iemand van steeds maar weer iets erbij.
Nu leer ik om dingen weg te laten.




Dit is het uiteindelijke resultaat
"15x15'
38 x 38 cm.




Nog even een detail van het quilten.

Nu kan ik eindelijk aan mijn eindwerkstuk van de cursus beginnen.
Daarover in mijn volgende blog meer.



4 comments:

  1. Leuk om te volgen. Mooi van eenvoud.

    ReplyDelete
  2. Heel interessant om te zien wat de veranderingen doen! Op deze manier ga je anders naar een werk kijken!

    ReplyDelete
  3. weer leuk zo stap voor stap !

    ReplyDelete