My Blog List

Sunday, July 28, 2019

DEN HAAG en FRANKRIJK

Het is een poosje stil geweest hier op dit blog.
Onze tijd in Nederland proberen we altijd ten volle te benutten en dan blijft er niet zoveel tijd over om verslag te doen.
Aangezien ik toch graag een chronische volgorde voor mezelf aanhoudt, nu maar maar even, door middel van wat collages, een kort verslagje van de afgelopen weken.
Voor Gied zijn verjaardag hebben we onszelf getrakteerd op een weekendje Den Haag.


We bezochten daar Panorama Mesdag.
 Jeugdsentiment omdat mijn ouders me daar zo rond mijn twaalfde verjaardag eens mee naar toe hebben genomen en ik er toen erg van onder de indruk was.



We passeerden prachtige zandsculpturen.


Daarna was Escher in het Paleis aan de beurt..


... om tenslotte in het Mauritshuis nog te genieten van prachtige stukken uit onze Gouden eeuw.


Wat is er daarna heerlijker dan een oer Hollandse mosselmaaltijd?


We konden Den Haag toch niet verlaten zonder eerst nog naar de Regeringsgebouwen met het torentje en het Binnenhof te gaan kijken.
Helaas was de regering al met zomerreces dus konden we geen debatten bijwonen.





Toen werd het tijd om dochter en kleinkinderen in Zuid- Frankrijk te gaan bezoeken.


Een geweldige familie-hereniging.


Maar ook inspiratie voor deuren en verval.....


.... en wat tijd om wat in mijn schetsboek te schilderen.


We bezoeken Carcassonne la cité...


..... en verblijven nog een nachtje in Toulouse...


... alvorens weer terug te vliegen naar Nederland.



Tussendoor ben ik zelfs nog aan het borduren geweest op mijn coffee-pad lapjes.



Bij thuiskomst maar weer eens een nieuwe lap uitgeprobeerd.


Kennelijk was de temperatuur toch te hoog, want ik moest de pads regelmatig nat maken, om nog een beetje resultaat te krijgen.
Een dezer dagen maar weer eens opnieuw proberen.

Inmiddels ook naar Paper Art in het Coda museum in Apeldoorn geweest, maar daar zal ik binnenkort verslag van proberen te doen.



2 comments:

  1. Een bezoek aan Den Haag is altijd een fijne belevenis! Zeker ook een hoogtepunt is het bezoek aan je kinderen in Frankrijk!
    Prachtig je borduurtjes op de koffiepad afdrukken....

    ReplyDelete
  2. What a lovely holiday -- so much to see and enjoy, and of course special family times!

    ReplyDelete