My Blog List

Friday, April 10, 2020

EINDELIJK AF

Alweer ruim drie weken zitten we thuis en dat zal nog wel een tijdje duren.
Het eiland zit voorlopig de komende maand nog volkomen op slot, behalve voor de noodzakelijke toevoer van levensmiddelen en gelukkig ook verse groenten en fruit. Het goede nieuws is  dat er nog steeds geen corona is geconstateerd op het eiland.
Dit in tegenstelling tot ons buureiland St. Maarten waar het plotseling hard gaat.
Het blijft angstig en onzeker wat er gaat gebeuren als er op een gegeven moment toch wordt besloten 
om de boel open te gooien.
Zoals waarschijnlijk bij de meesten van jullie vliegt de zorg om de toekomst, om de kinderen, kleinkinderen, vrienden en economie me soms naar de keel om vervolgens weer blij te zijn en opluchting te voelen dat we nog allemaal gezond zijn en lekker veel tijd hebben voor onze hobby.

Ik heb zelfs het quiltje voor eind mei van de FifteenbyFifteen groep al gemaakt, maar dat mag ik nog niet laten zien.

Aangezien er dus voorlopig geen toeristen op het eiland komen heeft mijn lijst met bestellingen ook niet zo'n haast. 

In 2010, toen ik net begon met quilten en mijn eerste materialen kocht bij Galerie de Ganzerik in Friesland, zag ik daar een grote poezen bedquilt.
Ze hadden pakketten en ik besloot er een te kopen om eens te kijken of ik het leuk vond om zo groot te werken. Al snel kwam ik erachter dat het toch niet helemaal mijn ding was, maar besloot ik met volharding de top te voltooien.
Daarna belandde hij op een plank. Intussen wel al stof voor de achterkant gekocht, die op dezelfde plank terecht kwam.


Kerst 2018, toen de kleinkinderen logeerden, hielpen ze me tussenvulling en achterkant aan te brengen, waarna hij weer op de plank terecht kwam.



Nu was de tijd rijp om hem toch maar eens tevoorschijn te halen en de afgelopen week ben ik druk bezig geweest om hem helemaal door te quilten.



Eindelijk is ook de bies eromheen gezet en ben ik tevreden over de gedane arbeid.
Wel heb ik, nog meer dan voorheen, bewondering voor iedereen die zulke grote bedquilts maakt en dan is deze nog niet eens tweepersoons!!

3 comments:

  1. Wat een heerlijk kleurig geheel !
    Hopen dat corona bij uit de buurt blijft !

    ReplyDelete
  2. Meer tijd brengt ook weer andere mogelijkheden. Ieder nadeel heb zijn voordeel...Fijne Pasen !

    ReplyDelete
  3. Ook nare tijden hebben soms toch weer goede dingen! Zoals het afmaken van deze quilt. Fijne dagen met Pasen, en hopelijk gaat het virus Saba voorbij!

    ReplyDelete