My Blog List

Wednesday, April 22, 2020

LANDSCHAPJES EN KIKKER KAARTEN

Er was kennelijk een probleem met Blogger en van mijn laatste 3 blogposten waren er een heleboel foto's verdwenen.
Op internet leerde ik dat ik lang niet de enige was met dit probleem. Na enkele dagen afwachten of het probleem zich zou herstellen heb ik uiteindelijk zelf alle foto's maar opnieuw opgezocht en geplaatst.
Hopelijk gaat het euvel zich niet herhalen.

Nu we volledig aan huis gekluisterd zijn, is er nog meer tijd om lekker bezig te zijn.


De achtergronden voor de kleine landschappen zijn al snel klaar en ook de huisjes zijn geknipt en
gereed voor gebruik.



De mandjes met restjes komen te voorschijn....



...... en er worden heuvels van geknipt.



Het landschap is weer "aangekleed".



 Een passe-partout eromheen en dan kunnen ze in een lijstje worden geplaatst.



Er was ook behoefte aan kaarten met zijden boomkikkers.
Dus een stukje zijde geverfd en er wat zout opgestrooid.



Het geeft altijd zulke mooie details en soms vind ik het zonde om de lap kapot te knippen.


Maar toch gaat de schaar erin om....


....wat mooie stukjes te zoeken om onder het uitgestanste sjabloon te plakken.


Al snel is er weer een voorraadje klaar.....


... om afgeleverd te worden.
Dat zal echter vrees ik nog wel een poos duren.
Zelfs als de winkels weer opengaan zullen er nog geen toeristen naar het eiland komen.
Het blijft afwachten hoe de komende maanden eruit zullen gaan zien.


Intussen ook weer een koffie-pad lapje geborduurd.
En zo rijgen de dagen zich aaneen.

1 comment:

  1. Zo is het geweldig om van de nood een deugd te maken!
    De landschapjes zijn weer prachtig en divers. En inderdaad niet gemakkelijk om de schaar in zo'n prachtige zijde te zetten! Maar het resultaat is weer subliem! Gezellig ook weer een koffie-pad borduurtje!

    ReplyDelete