My Blog List

Thursday, April 16, 2020

EINDELIJK WEER EENS EEN LANDSCHAP

Helaas zijn er inmiddels op ons kleine eiland nu ook twee corona-gevallen te melden, waardoor er momenteel 70 mensen in quarantaine zitten en er een aantal testen zijn uitgevoerd bij mensen met klachten. Het wachten is nog op die uitslag.
Het eiland is meteen in een volledige lockdown gegaan en we mogen ons dus niet meer op de openbare weg vertonen. Alle lof echter voor het eilandbestuur dat de zaak goed in de hand heeft en voor de paar supermarkten, die, na het binnenkomen van de boot met levensmiddelen gisteren,  nu ongelooflijk hard aan het werk zijn om alle per e-mail ingestuurde boodschappenbriefjes te verwerken en de spullen aan huis te bezorgen.

Ik ben inmiddels toch maar aan mijn lijstje met opdrachten begonnen.
Aangezien de winkels dicht en toeristen niet op het eiland zijn, is er uiteraard momenteel nog geen behoefte aan, maar het blijft in mijn achterhoofd spelen dat dit nog moet gebeuren, voordat ik met iets nieuws kan beginnen,




Dit is mijn nieuwe landschap van 30x40cm.




Hier is alleen de achtergrond klaar en kijk ik even met het passe-partout eromheen, 
hoe ik het verder ga bewerken.



Nu kan het ingelijst worden.




Vorig jaar was ik in Nederland al begonnen met het met de hand borduren van lapjes waarop ik een natte coffeepad had gelegd en daarna bespoten met wat verdunde acrylverf.




Inmiddels heb ik no. 3 afgewerkt.....



..... en ben ik met no. 4 bezig.
Met een muziekje op de achtergrond is het heerlijk ontspannen werken.
Maar nu eerst aan de bestelde kleine landschapjes beginnen.

4 comments:

  1. Els wat maak je toch altijd prachtige werken/jes.Veel sterkte met alles en vergeet vooral niet te genieten van al dat moois.

    ReplyDelete
  2. Prachtig weer het landschap! En mooi de bewerkte koffiepads afdrukken. Met muziek heel gezellig. Ik luister altijd tijdens het handwerken naar een boek . Ik ben geabonneerd op storytel, en kan een keuze maken uit meer duizend boeken. Super!

    ReplyDelete
  3. Het landschap had ik al bewonderd, maar die koffiepads is een verrassing....ik heb nog wat theezakjes liggen.....zal ook eens kijken of dat wat kan worden....bedankt voor de tip weer en hoop dat alles nog gezond is bij jullie....

    ReplyDelete
  4. Sterkte Els en gelukkig hebben wij ons textiel.

    ReplyDelete