My Blog List

Sunday, July 19, 2020

KUSSENS MET WORTELFIGUREN

Het positieve van deze corona-tijd is dat ik toe kom aan diverse dingen 
die al een poos liggen te wachten.
Een daarvan was het vervangen van mijn behoorlijk verbleekte kussens 
op de bank in de woonkamer.


Ik vond nog een geroeste lap, waar ik met wat sjabloontjes en bubbeltjes plastic wat extra op heb gestempeld.


Ook deze wortelfiguren zaten nog ergens in een map.


Maar voor een tweede kussen had ik toch meer nodig en terwijl er een tweede lap met roestpoeder en azijn in plastic lag te roesten ben ik met wat nieuwe figuurtjes begonnen.


Na de zwarte acrylverf nog wat goud, rood en turquoise metallic verf eraan toegevoegd.



Inmiddels van vliesofix voorzien en uitgeknipt.
Nu kan ik er een compositie van maken.



Na een nachtje kan de roestlap worden uitgespoeld en 
ook op deze lap nog wat extra afdrukjes gemaakt.
De figuurtjes zijn erop gestreken,
 maar voor de zekerheid toch ook nog met nijlongaren
 en een kleine festonsteek machinaal vastgezet.



Karwei geklaard



Nu er geen toerisme is op het eiland staat de verkoop van mijn landschappen in de galerie
ook stil. Er was nog één grote aanwezig en tot mijn grote verrassing kreeg ik gisteren bericht
dat deze verkocht is aan een eilandbewoner. 
Men wil nu toch weer graag wat medium landschappen in een frame hebben.
Kortom werk aan de winkel.
Maar eerst nog wat andere karweitjes die op mijn lijstje staan.

3 comments:

  1. Prachtig je kussens, ze staan schitterend op de bank! En wat een leuk nieuws dat je het grote landschap hebt verkocht!
    Dus nu weer flink aan de slag....

    ReplyDelete
  2. Je hebt bijzonder mooie kussens gemaakt!!!

    Ik heb in het verleden nav jou blog geprobeerd om de wortelmensen te maken op papier. Zo leuk! Nu toch ook maar eens proberen op stof.

    ReplyDelete