My Blog List

Monday, July 6, 2020

VERVOLG KOFFIEPAD HOOFDJES

Ik schreef in mijn vorige blog al dat er zich een probleem voordeed bij dit werk.
Een roestkring bleek niet te verwijderen, 
dus heb ik uiteindelijk maar besloten om een deel van de witte katoen weg te knippen.....


.... en het resterende deel met een klein zoompje op een met goudverf bewerkte lap te naaien.



De dametjes zijn versierd met een kraag of kettinkje van kraaltjes.



De achtergrond is gequilt met metallic goud garen.




Om de overgang van de lichte naar de donkere lap wat geleidelijker te laten verlopen 
ga ik voorzichtig met een Markal gouden paintstick over het lichtere oppervlak.



Tenslotte een biesje erom heen en dan is er weer iets afgekomen wat al een tijdje in een la lag.
Goed fotograferen blijft moeilijk. 
De bovenste afbeelding is liggend gefotografeerd en,,...


...hier hangend.
Afm. 40x70cm




Tenslotte alle labels op mijn 9 tulpenquilts genaaid.
Het houdt me "off the road and out of trouble" zoals we hier zeggen.

2 comments:

  1. Knap hoor, van die dingen "die er nog steeds maar liggen" af te maken !

    ReplyDelete
  2. Geinig zeg die geborduurde koffie (kopjes)!
    Leuk gevonden.en meteen weer een affo!

    ReplyDelete