My Blog List

Tuesday, July 21, 2020

SUN PRINTING

Ik werd helemaal enthousiast door het lezen van de bijdrage van Hilda Wessels aan het blog van het Quiltersgilde op Facebook. 
Daarna zag ik op haar eigen pagina nog meer prachtige resultaten voorbij komen van haar "sun printing" pogingen.
Ook nog even gekeken naar het door haar aangeraden filmpje van Lisa Walton op Youtube.

De zon scheen volop, dus niet langer getreuzeld.


Alles is klaar om te beginnen.
Pebeo transparant verf, twee katoenen lappen op elkaar,  veel water en.....



.... kwasten maar.



Dit is de bovenste lap....


....die lekker nat in elkaar wordt gedraaid.



Zo mag hij in de zon drogen.



De onderste lap wordt gewoon wat in elkaar gekreukeld.



Er is nog wat verf over en daar komen bladeren op.


Dat geeft na droging weinig resultaat.


Maar hier ben ik wel enthousiast over.



En met deze ben ik ook heel blij.



Dat smaakt naar meer en de volgende dag nog maar eens aan de slag.
De zon staat nog achter me, vandaar een stukje van mijn fotograferend silhouet aan de onderkant.


Dit is de lap die er onder lag, bijgewerkt met wat extra kleur.


Eens kijken wat dit voor resultaat oplevert.


Het kan me niet vlug genoeg gaan.



Deze loopt wat minder in elkaar over.....


... en deze tovert een glimlach op m mijn gezicht.

Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, maar alleen al het ermee bezig zijn gaf me zoveel plezier.
Iets wat we in deze, toch wat moeilijke, tijden wel kunnen gebruiken.

5 comments:

  1. Het zijn toch prachtige resultaten .....

    ReplyDelete
  2. Grappig, vandaag ook gedaan met twee vriendinnen, resultaten niet om over naar huis te schrijven. Zal nog even alle literatuur er over op naslaan

    ReplyDelete
  3. Er zitten een paar heel mooie bij.

    ReplyDelete
  4. Lekker spelen met textiel. Fijn dat je er plezier in hebt. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog uitprobeert.

    ReplyDelete
  5. Fraaie resultaten! Hier kun je altijd wat mee!

    ReplyDelete