My Blog List

Saturday, December 5, 2020

EEN TUSSENDOORTJE

Gisteren was het SABA-day. Een dag waar elk jaar een hele week feest aan wordt gekoppeld.
 

Afgelopen dinsdag was er een Art & Culture avond  (soort hele kleine kunstmarkt) en was ik gevraagd of 
ik er ook aanwezig wilde zijn met een kraampje.
Voor groot werk is er geen plaats, dus ging ik op zoek naar wat kleiner werk dat voor een zeer betaalbare prijs verkocht kon worden.
Bovendien was het een mooie gelegenheid om wat reclame te maken voor mijn workshops en gingen een aantal voorbeelden daarvan ook mee.
Ik had gedacht dat ik ter plekke ook wel aan het werk zou kunnen zijn en maakte daarom nog wat achtergrondjes waar ik op  verder zou kunnen werken.



Het eerste begin is er.
Zijdevloei  opgeplakt met gelmedium.




Ik had nog een kolibrie liggen, waar ik niet zo tevreden over was.
Toen ik de vleugels overschilderde, paste hij echter prima op de achtergrond.
Dit keer met een lijmpistool voorzichtig opgeplakt.
Hij werd meteen verkocht!



Voor de  workshop van volgende maand wil ik met vissen aan de gang.
Daarom nu een achtergrond gemaakt met zijdevloei en bijna fluoriserende lichtblauwe organdie.
Helaas was er op mijn kraampje te weinig plaats om er verder mee aan de gang te gaan en bovendien was 
het  veel gezelliger om met allerlei mensen te kunnen praten.



Intussen kreeg ik ook nog een bestelling voor Mola pannenlappen .
Ik maakte er twaalf, maar er waren er al acht verkocht voor ik een foto gemaakt had.
De resterende vier konden mee naar de "fair".



Mijn kraampje.


 De verkoop was zeer de moeite waard.
Ik heb zelfs twee van mijn FifteenbyFifteen quiltjes verkocht.



Intussen ook weer verder met mijn schetsboek"challenge"


Het blijft heerlijk om te doen, maar wordt bijna verslavend.



Nog maar even aan de slag met mijn beelden.


De gelli-plate levert aardig wat bruikbaar materiaal op.



Volgende  stap een monoprint.


Dat ging nog niet zo best, behalve dan deze afdruk die achterbleef op het gebruikte plastic.



Daarna mijn eerdere tekeningen gekopieerd, ingeplakt.....



..... en verwerkt,





In de laatste video kwam tekst aan de beurt.
Hier een sjabloon gebruikt.



Mijn zelfgeschreven tekst komt nog niet zo goed over.



Links met letter sjablonen gewerkt en in de cirkel weer mijn eigen handschrift.
Er zijn nog heel wat bladzijden die opgevuld moeten worden, maar inmiddels staat mijn naaimachine
ook weer te lonken.



We hebben een enorm aantal geiten op het eiland, die bijna allemaal vrij rondlopen.
Al jaren is men aan het proberen om dit probleem onder controle te krijgen.
Ze eten tuinen leeg en zorgen voor heel veel erosie in het regenwoud,
Toeristen vinden de geiten op onze wegen altijd een hartveroverend plaatje en ze zullen in foto-albums 
over de hele wereld voorkomen, denk ik.
Inmiddels heeft het gouvernement professionele krachten van buiten aangetrokken om de loslopende geiten te gaan schieten. Eigenaren van geiten krijgen nog een maand de tijd om met gratis verstrekt hekwerk, hun geiten binnen een omheining te brengen.
We zijn benieuwd.


Wie weet zijn dit soort plaatjes dus binnenkort verleden tijd, vandaar dat ik er nog eentje
hier wilde plaatsen.

 

2 comments:

  1. Wat leuk zo'n minimarkt! En zeker ook de verkoop. Mooi!
    Je schetsboek wordt een juweel om ideeën uit op te doen! Prachtig al deze experimenten!

    ReplyDelete
  2. Wat was je weer "vreselijk" creatief en productief Els....leuk dat een dergelijke markt weer kan bij jullie op Saba....

    ReplyDelete