My Blog List

Sunday, December 13, 2020

LANDSCHAPJE. - SCHETSBOEKCHALLENGE en pech.

Een jarige vriendin gaf aan dat ze graag iets wilde hebben dat ik zelf had gemaakt.
Ik weet dat ze mijn landschapjes wel mooi vindt, dus was de keuze niet zo moeilijk.
Het werd bovendien wel tijd dat ik mijn schetsboek rommel eens ging opruimen.
Hoewel "rommel" van Gied kreeg ik laatst de spreuk dat... "creatieve mensen geen rommel, maar overal
 ideeën hebben liggen". Die spreuk is nu prominent aanwezig in mijn atelier.


De basis voor het nieuwe landschapje is al snel klaar....



... dan volgt "de aankleding".


Tenslotte alles vastgezet en gequilt.
De goede opletter ziet dat niet alles gequilt is, maar daarover zo meteen meer.



Nu kan het ingepakt worden.



Nog een paar schetsboekpagina's



De laatste videoles van de Sketchbook challenge ging over het gebruik van letters,
op allerlei manieren.








Deze pagina is nog niet af en er zijn nog aardig wat schetsboekbladzijden die opgevuld moeten worden,
maar dat komt later.



Hoewel later..... de vraag is of ik nog wel verder kan met naaien.
Halverwege het quilten van het landschapje liep mijn machine vast.
De spoel zit nu muurvast in het spoelhuis en is er met geen mogelijkheid uit te krijgen.
Goede raad is duur, maar degene die mijn Bernina in Nederland heeft geleverd staat ten alle tijden
klaar voor raad en bedacht dat het spoelhuis van mijn oude Bernina wel eens zou kunnen passen.
Dat paste inderdaad, maar het levert enorme problemen op bij het free motion quilten.
Opsturen van een nieuw spoelhuis is waarschijnlijk de oplossing, maar voordat de post dat hier aflevert kan er wel een half jaar overheen gaan. 
Een kennisje is net naar Nederland vertrokken en wil het misschien wel meenemen, maar voordat zij terug is en weer uit de quarantaine komt zijn we ook zeker 5 weken verder.
Kortom vandaag eerst mijn oude machine maar weer eens uitproberen.



Intussen is ook de Kerstman bij ons hek beland....


... en hadden we vanochtend weer een prachtige regenboog en dat is dan weer genieten.

2 comments:

  1. prachtig je landschap! En je schetsen zijn om jaloers op te worden!
    Maar wel balen met de bernina! Hopelijk lukt het met de oude ook?

    ReplyDelete
  2. Je bent nu eenmaal een kei in het maken van die prachtige landschappen, die wil iedereen wel hebben toch.....Ik probeer er op dit moment ook weer eentje en toen ik de layers erop had liggen bedacht ik, dat het wel aardig in de buurt van jouw landschapjes komt en dat was eigenlijk niet zo de bedoeling. Kun je nagaan hoe dat in je brein wordt opgeslagen. Als het af is zet ik het wel op mijn Blog, die ook weer eens gevuld moet gaan worden.....Jammer van die Bernina, je snapt soms niet hoe iets opeens stuk kan gaan, maar misschien komt er snel een oplossing !

    ReplyDelete