My Blog List

Thursday, September 16, 2021

SABA: HEIMWEE

 De vissen zijn afgeleverd bij de galerie en ik ga op zoek naar een nieuw idee.
Het moet wel Saba gerelateerd zijn, aangezien mijn meeste werk toch als Saba souvenir wordt gekocht.


Ik vind een mooi geverfd lapje dat ik wel wil gebruiken.
Een poosje geleden had ik voor mijn schetsboek ontwerpen al eens een aantal rubberen figuurtjes geknipt.
Eens kijken of ik daar wat mee kan.


Met een roller met verf eroverheen....




... en afgedrukt op een lapje dat al voorzien is van plakvlieseline.
Ze zijn wat vaag, dus verf ik ze  later nog enigszins bij.



Een  eiland in de verte, een boomstam en een Sabaans huisje erbij.



Zwarte tule over fijngeknipt borduurgaren gelegd em met free motion steken vastgezet.



Een zon met borduursteken vastgezet en eromheen geborduurd.
Daarna met de machine in diverse kleuren groen garen grassprieten toegevoegd en met knoopjessteken bloemetjes geborduurd.
Ingelijst in een passe-partout en van een mooie lijst voorzien
mag het naar de galerie en krijgt het de titel: "Heimwee naar Saba" mee.
Afm. 30x 40 cm.
12" x 16"



Op onze dinsdagse tekenochtend op de Cove Bay betrok de lucht en hulde onze Mount Scenery
zich in een mooie wolkenlaag. Dat vroeg om een foto.

1 comment:

  1. Alweer een prachtig werkje met passende titel! De foto is met de mist rond de berg is geweldig! Wat een mooi uitzicht...

    ReplyDelete