My Blog List

Friday, September 10, 2021

WEER AAN HET WERK

Na zo'n 6 weken van huis te zijn geweest, duurt het even voor je in de dagelijkse routine komt.
Er moest echter gewerkt worden aan het nieuwe quiltje voor de FifteenbyFifteen groep, wat eind van deze maand alweer gepresenteerd moet worden.
Aan de slag dus. Helaas lukte het maar niet en werd ik er niet vrolijker van.
Ik was dus blij met de vraag van een kennisje of ze een morgen met mij in mijn atelier aan de slag mocht. Ze wilde wat met textiel doen. Het werd niet duidelijk wat ze precies wilde, dus besloten we eerst maar eens wat te experimenteren.


Na een lap geverfd te hebben voor de ondergrond werd er tyvek geverfd.



Nadat die met behulp van het strijkijzer was gekrompen, 
gingen we aan de slag met lutrador, puff pasta en de soldeerbout.



En dan maar eens gaan zoeken naar een compositie.



Lutrador en tyvek.



Er begint wat te ontstaan.




Alles voorlopig even vastgespeld.....




..... en gefotografeerd.
Volgende week maandagmorgen gaan we verder.



Van de galerie kreeg ik bericht dat alles, wat ze daar van me hadden, verkocht was en of ik nieuw werk  kon aanleveren.
Een hele poos geleden had ik bij Spoonflower prints laten maken van mijn FifteenbyFifteen vissen serie.
Daar had ik er al twee van bewerkt, die inmiddels een eigenaar hadden gevonden.
Nu dus de Damsel vissen van een blauwe rand voorzien.
Alles gequilt en opgespannen.
Het begin is gemaakt.



Afm. 61 x61 cm
24' x 24"

2 comments:

  1. Ik kan me voorstellen, dat het even wennen is! Maar leuk om met een kennis te werken , en weer op gang te komen . Geweldig dat alles is verkocht in de galerie, je blijft zo lekker bezig! Succes met het werkje voor je groep fifteenbijfiftyeen!

    ReplyDelete
  2. Congratulations on all your sales at the gallery! That's a great way to start a period of new work!

    ReplyDelete