My Blog List

Monday, January 24, 2022

ZWART WITTE TULP en Experiment

Hoewel ik in eerste instantie dacht dat ik nog voldoende zwart-wit gestempelde lappen had voor mijn nieuwe tulp, bleek ik toch al een paar keer net mis te grijpen. Soms was de stof net niet donker genoeg of was het net ietsje te licht. 
Dan toch maar opnieuw aan het stempelen geslagen.


Eerst op witte stof met sjablonen.



Al snel is er een flinke lap klaar, die mag drogen.



Dan met witte verf op restjes zwarte voeringstof.



Het staat wel mooi tussen het groen.



Toch nog maar een laatste lapje.
Nu moet het toch echt voldoende zijn....



.... en kan ik weer aan de slag.




Beetje bij beetje neemt de tulp weer vorm aan.



Intussen wil ik nog een verf-experiment uitvoeren.
Al mijn procion poeder is vochtig of vloeibaar geworden en dus niet echt bruikbaar meer voor verfklussen waarbij de poeder zorgvuldig moet worden afgewogen.
Ik had in een lade nog oude werkstukken liggen die aan de muur hadden gehangen of die als kussen waren gebruikt en  behoorlijk waren verschoten van kleur.
Die gingen in een glazen vaas, met ijsblokjes, soda-ash en diverse kleuren procion poeder.



Uiteindelijk kwam de volgende dag dit tevoorschijn.
Nou niet iets om heel blij van te worden.
Nu moet ik er in alle eerlijkheid wel bij zeggen dat ik deze eerst met acrylverf had proberen te bewerken, wat ook niet echt resultaat opleverde. 
De acrylverf leek de procionverf niet op te nemen.



Hier leverde de procion verf wat meer resultaat op. 



Maar wat ik hier nou van moet vinden???
Kan dus niet zeggen dat het een geslaagd experiment was.
Helaas kan ik moeilijk iets weggooien, dus is het weer in een onderste lade beland.
Nu maar beter verder werken aan de tulp.


















 

1 comment:

  1. de stof experimenten zijn echt super geslaagd. Wat een mooie effecten!!En heel zeker goed bruikbaar.. Ook ik heb eens geprobeerd om oudere quilts te verven. Niet zo goed gelukt, maar toch zijn die van jou niet zo gek ..

    ReplyDelete