My Blog List

Saturday, January 29, 2022

ZWART-WITTE TULP Vervolg

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met mijn nieuwe zwart-witte tulp.


Beetje bij beetje neemt hij vorm aan.



Iedere dag kom ik een stukje verder.



Nu alleen de rechter kant nog.



In mijn atelier lijkt het inmiddels alsof er een orkaan heeft gewoed.



We zijn er bijna....




Alle stukjes zijn vastgespeld.




Dit hele kleine detail bestaat al uit meer dan 20 losse stukjes.



Hier nog een ander detail.



Al deze stukjes ga ik nu voorzichtig vastzetten met een beetje plak.



Voorzichtig met een mesje eronder schuiven....




maar bij de kleine stukjes gaat het met mijn vinger soms nog beter.



Alle spelden zijn eruit.
Nu kan de tussenvulling en de achterkant worden aangebracht.
Daarna gaat er zwarte tule overheen en dan kan alles machinaal worden vastgezet en gequilt.
Helaas is het wachten op het  in Amerika bestelde witte quiltgaren.

1 comment:

  1. Een prachtige combinatie van de zwart witte stoffen, mooi contrast!

    ReplyDelete