My Blog List

Saturday, December 31, 2022

NOG MEER EXPERIMENTEREN

In mijn vorige blogpost schreef ik al dat ik aan het experimenteren was met een voorbeeld uit het boek van  Angie Hughes: "Mixed Media Ideas and Inspiration"
 en beloofde ik snel het vervolg te laten zien.



Dit is een detail van een van de gedroogde lappen, die inmiddels is doorgestikt met rechte lijnen, zodat alles nog eens extra vast zit en er nog meer reliëf in komt.
Daarna is er nog een keer doorgestikt met wit perlé garen in de spoel en het werk met de goede kant naar beneden, zodat de dikkere draad boven kwam.
Ik vond dit echter weinig extra textuur opleveren.



Hierna werd de hele lap nog eens ingesmeerd met gesso.



Tenslotte is hij droog .....



.... en kan er geverfd worden.



De ene lap heb ik wat donkerder gemaakt....




.. en deze wat lichter.




Tenslotte nog een keer met hele sterke zwarte thee erover heen.



Het uiteindelijke resultaat.


Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet precies, maar ik ben inmiddels wel met een volgende lap in deze techniek begonnen, die ik wil gaan gebruiken voor het  volgende werkstuk voor de FifteenbyFifteenclub.
Maar dat kan ik pas eind januari laten zien,



Nog wel even een nieuwe bladzijde in mijn schetsboek gemaakt.




Dan sluit ik af met deze mooie foto, vanochtend bij zonsopgang genomen, en wens ik hierbij al mijn lezers een heel mooi, gelukkig, creatief en vooral gezond 2023.

2 comments:

  1. Een fraai experiment! Het is een boek om veel mee te experimenteren!

    ReplyDelete
  2. Voor jullie de beste wensen voor een gezond en creatief 2023 !

    ReplyDelete