My Blog List

Sunday, February 12, 2023

KONINKLIJK BEZOEK


Voor het Koninklijk bezoek op 9 februari is o.a. een kleine kunstmarkt gepland, waar ik ook aan deel mag nemen.


Ik ben er klaar voor.



Koning Willem Alexander komt al snel met uitgestoken hand op me toe....



... en is vol interesse.



Dan voegt Koningin Maxima zich bij hem...



... en luisteren ze allebei zeer aandachtig naar mijn uitleg.



Als ervaren scuba-duiker is Maxima erg geïnteresseerd in mijn vissen quiltjes.



Prinses Amalia voelt zich vooral aangetrokken door het San Blas quiltje, maar vertelt dat ze, in tegenstelling tot haar grootmoeder Prinses Beatrix, niet erg creatief is.
Ze heeft wel erg genoten van haar verblijf in het Caribisch gebied, zegt ze.




Voor hun vertrek wordt het nieuwe Saba -sign bij het vliegveld nog onthuld..




en voel ik me ook een beetje prinselijk als ik er daarna voor mag poseren.




Enkele dagen eerder heb ik weer een toerist, dit keer uit Canada, van het Juliana's hotel voor een workshop gehad.
Nancy wilde graag een Saba landschap maken.



Ze was enorm enthousiast en poseert trots met haar resultaat.



Dan wordt het hard tijd om me te gaan buigen over een nieuwe opdracht voor de nieuwe Toast & Textiles workshop van volgende week.
Het is iedere keer weer een uitdaging iets te vinden wat in ruim twee uur tot resultaat moet leiden.
Dit keer teken ik een ontwerp van onze tropische bird of paradise.



Een kussensloop wordt natgemaakt en met erg verdunde verf bestreken met een schuimkwast.



Het resultaat hangt te drogen.




Dit wordt het uiteindelijk. Nu kan ik gaan adverteren en al beginnen met de voorbereidingen.




Eerst maar eens wat lappen verven die voorzien van vliesofix evt. gebruikt kunnen worden voor een vaas.




Aangezien de tijd tekort zal zijn om ook nog bladeren te stempelen maak ik ze deze keer
 maar alvast zelf.



Ook hier weer vliesofix onder en dan kunnen ze worden uitgeknipt.
Het kost altijd veel voorbereiding, maar daar heb ik ook lol in.



4 comments:

  1. Wat leuk dat de Oranjes zo veel aandacht voor jouw kraam en jou hadden

    ReplyDelete
  2. Wat leuk zeg ,het bezoek van de Oranjes! Ik zag het op tv, en ook je mooie kraampje . Fijn dat de familie je herkende en zoveel interesse toonde ! Echt gezellig toch… je toast en textiles wordt zeker weer een succes . Knap om telkens wat nieuws te bedenken!

    ReplyDelete
  3. Terecht dat het "hoge bezoek" zo geinteresseerd was in je werk :-)

    ReplyDelete
  4. Lieve Els ik kreeg vandaag een compliment of jij eigenlijk over je enorme energie en je prachtige werkstukken. Dit zei Maartje onze vrijwilligster en dus een bewonderaar van jou. Ze leest je blog regelmatig en heeft ook mola’s gekocht liefs

    ReplyDelete