My Blog List

Monday, April 17, 2023

COVE BAY en zijde kaarten

Tijdens de corona-pandemie was ik, in 2020,  begonnen met een online workshop van Linda Schmidt: 
"De elementen in stof".

Mijn blogposten van 4 -9 en 15 september 2020 laten zien hoe het tot stand kwam.
Daarna bleef het maar liggen.


Uiteindelijk afgelopen week de koe bij de horens gepakt en er een blauwe rand omheen gezet.



Een klein detail.



Het opspattende water en de branding voorzichtig met gel medium ingesmeerd om het wat steviger vast te zetten.




Tenslotte alles gequilt wat me 5 gebroken naalden en een gebroken open voet van mijn Bernina stekenregelaar (BSR) opleverde.




Uiteindelijk is het toch klaar gekomen en kan naar de galerie worden gebracht.




Intussen kreeg ik een koper voor mijn blauwe tulpenquilt.
Nog even een laatste foto van de serie in mijn kleine galerie thuis.
Ik heb er toch wat moeite mee om er afstand van te doen.
Het was de eerste in mijn tulpenserie van tien waarvan er nu inmiddels vier verkocht zijn.



Op mijn tocht naar beneden naar mijn atelier kwam ik op onze trap een grote landkrab tegen.
Hij verzette zich behoorlijk tegen onze pogingen hem te verwijderen.



De galerie in Windwardside had ook dringend behoefte aan
nieuwe zijdekaarten in een frame en kleine landschapjes.

Eerst maar eens een lap zijde geverfd....



die met zout besprenkeld, na drogen dit resultaat opleverde.



De kikkerkaarten kunnen nu in een lijstje gezet worden....



... evenals de vier vissen.
Nu snel aan de landschapjes beginnen.
Ik had plotseling wat extra tijd want de workshop die ik vorige week voorbereidde is niet doorgegaan vanwege coronabesmetting van de manager van The Studio.

3 comments:

  1. Wat is Covebay een prachtige quilt geworden, ondanks de naaldenpech. En die met tulpen zijn ook erg mooi. Brr wat een grote krab, ik dacht even een spin te zien.

    ReplyDelete
  2. De baai is schitterend Els !
    (jaaaa, ik kan me dat helemaal voorstellen : als iets verkocht is en het ECHT uit zicht verdwijnt . . . maar ook wél weer fijn natuurlijk :-) !)

    ReplyDelete
  3. Een geweldig mooi werk , goed dat je het afmaakte. Zal zeker verkocht worden in de galerie. Mooi dat je al 4 tulpen quilts hebt verkocht, al gaat het soms aan je hart..de kaarten zijn ook dit keer weer heel kleurig! En gelukkig is de griezel het huis uit.

    ReplyDelete