My Blog List

Thursday, March 15, 2018

KOFFIE PADS KLEUR 2

 Inmiddels is nummer twee in de koffiepad kleur serie klaar.


Ook hier weer stukjes stof uitgekipt er er met monofilament garen tyvek onder genaaid.



Koffiepads geverfd en opgevuld...



.. en dan is het wederom zoeken naar een goeie vlakverdeling.



Wat repen zelfverfde stof van vliesofix voorzien en opgestreken.
Bovendien wat blaadjes geknipt en opgestreken.
Later wordt alles vastgezet met  monofilament garen.



Wat groen kerstlint met de hand over de stengel genaaid...



en de bloemen rondom handmatig met een franse knoopsteek versierd.
Ook nu de koffiepad weer ingesmeerd met acrylic wax.



Voor de kleine bloemblaadjes heb ik chipszakken onder bakpapier gestreken en kreeg deze mooie struktuur



Nog wat tyvekblaadjes (waarop ik structuurstof had genaaid voordat het gekrompen werd) toegevoegd en wat tyvek rondjes op sommige bloemen aangebracht.
Tenslotte met diverse kleuren  polyester en metallic garen in echo- en  bubbel-motief gequilt.
Met dit als uiteindelijk resultaat.
Nu op naar nummer drie.
Ik heb er erg veel lol in.



12 comments:

  1. Ook weer prachtig, wat heb je dit mooi gequilt, en de kleuren zijn ook erg goed!

    ReplyDelete
  2. Het heeft inderdaad iets weg van de hundertwasser lolly bomen !

    ReplyDelete
  3. Lollyboom of niet, je bent weer "lekker" bezig....

    ReplyDelete
  4. weer heel veel koffie gedronken en nu in mooie kleuren.

    ReplyDelete
  5. Wat een inspiratie, leuk om te zien waar koffie-pads al niet toe kunnen leiden. En uiteindelijk weer zo'n prachtig resultaat!

    ReplyDelete
  6. Zo leuk hoe je al je ideeën uitwerkt. Deze kleuren spreken me aan.

    ReplyDelete
  7. Sprankelend van kleur. ik ben al benieuwd naar nr 3.

    ReplyDelete
  8. Now that is simply lovely! Delicious colour combinations!

    ReplyDelete
  9. weer bijzonder om alle stappen naar het eind toe te zien !

    ReplyDelete
  10. Ik hou niet van koffie, maar als ik jouw resultaten zie, krijg ik acuut zin in een bakske! Prachtig!

    ReplyDelete