My Blog List

Saturday, July 21, 2018

ZIJDEVERVEN voor kaarten.

Bij het afleveren van de landschapjes bleek er ook nog behoefte te zijn aan sjabloon kaarten met hand-beschilderde zijde.
Dus mijn zijdeverf weer tevoorschijn gehaald.


Op de geverfde natte zijde wat grove zoutkorrels gestrooid.


Detail



Hier begint het zout al te werken......



....... en er ontstaan prachtige patronen.


.

Nog een nieuwe lap met zout erop.


En ook hier weer een erg mooi design.
Nu kunnen er stukjes van worden geknipt voor achter de sjabloon kaarten, die ik een poosje geleden in Australiƫ heb besteld.
Het is bijna jammer om de schaar in de zijde te zetten.



Maar hier is dan toch het resultaat.






Ook nog enkele kaarten in een lijstje met passe-partout gezet.
De galerie kan nu hopelijk weer even vooruit.

Nu wordt het toch echt tijd om te starten met het nieuwe thema "Complimentary" voor de FifteenbyFifteenclub. Eind deze week moet dat ingeleverd zijn.

5 comments:

  1. Prachtig de effecten van het zout. En wat geeft het een mooi resultaat in de kaarten!
    Je bent echt met een inhaalslag bezig?

    ReplyDelete
  2. wat zouden ze daar in de galerie zonder jou moeten.....mijn complimenten weer !

    ReplyDelete
  3. Wat een leuk idee om zo je kaarten te maken. Die zullen weer goed verkocht gaan worden, denk ik.

    ReplyDelete
  4. Prachtige kaarten geworden Els! Heb ik vroeger ook nog gedaan, zijde verven. Leuk door het onverwachte resultaat.

    ReplyDelete