My Blog List

Monday, February 6, 2012

QUILTBLOKKEN

Ik kan er maar niet genoeg van krijgen om onze prachtige zonsondergangen te fotograferen. Helaas zien wij aan onze kant van het eiland de zon niet opkomen, maar wel vaak de prachtige luchten die er mee gepaard gaan. Dit was er weer zo een.


Al een poosje ligt er een bestelling voor een Nederlands landschap waar een foto in moet worden verwerkt. Aangezien het een verrassing is kan ik het totale resultaat niet fotograferen.
Ik heb een ontwerp gemaakt met als achtergrond de Hollandse bollenvelden en aan de horizon een dorpssilhouet. Gisteren voor het silhouet een sjabloon gesneden uit "freezer" papier en met zwarte paintstick uitgeprobeerd op een stukje stof.



Daarna maar weer eens aan de volgende opdracht voor de cursus begonnen. Eerst moesten er traditionele quiltblokken worden gezocht en, met vermelding van de geschiedenis ervan, overgenomen in het schetsboek.
Hier twee van de drie die ik heb uitgezocht.



Om verder te gaan vond ik Dutchman's puzzle wel toepasselijk voor mij.
Dit blok moest door middel van een andere indeling veranderd worden.
Diverse mogelijkheden uitgeprobeerd en tenslotte bleven er twee over.



Deze gefotocopieerd, vermenigvuldigd en aan het schuiven geslagen. Hieronder even een voorbeeld. Het kan echter nog totaal anders worden want de definitieve keuze moet nog worden gemaakt. Daarover morgen meer.

No comments:

Post a Comment