My Blog List

Tuesday, May 1, 2012

ANGELINA FIBER

Inmiddels de randen eromheen genaaid. Ze versterken de kleur nog meer, maar er zal wat van de randen wegvallen als het straks opgespannen is. Vulling en achterkant met 505 textiel- plakspray vastgezet. Er gaan wat van deze bussen doorheen!! Het scheelt echter zoveel werk omdat dan niet alles met spelden vastgezet hoeft te worden. Toen kon het freemotion quilten beginnen. Wat een genot om dat op mijn nieuwe Bernina te doen. Deze machine is voorzien van een BSR "stitchregulator"-voetje en daardoor zijn alle steken mooi gelijkmatig. Ik hoef alleen maar een knop in te drukken i.p.v. de voetpedaal te gebruiken en dat betekent dat het ook relaxter werken is. Op de foto lijkt het of de randen er niet recht omheen zitten, maar dat is slechts een vertekend beeld.
Detail
Al een hele poos geleden had ik, n.a.v. diverse publicaties, angelina fiber gekocht. Het zijn een soort losse glanzende kunststof vezels die, als je ze tussen bakpapier -niet te warm- strijkt, aan elkaar hechten.
Ik kijk altijd vol bewondering naar de prachtige baan zonlicht op het water bij een zonsondergang en wilde eens zien of ik dat met angelina kon verbeelden. Het knalt er wel erg uit. Ik had bovendien alleen maar groene en rose angelina. Weet dus niet of ik dit wel zal gebruiken. Eerst maar eens verder met de "aankleding".
Daarna was het tijd om Koninginnedag te vieren. Onze Sabaanse band "The Occasional's" trad op in de Museumtuin. Veel "old-time" muziek. Genieten en meezingen geblazen.

No comments:

Post a Comment