My Blog List

Saturday, May 5, 2012

TEXTURE MAGIC

Al een poosje geleden heb ik de resultaten laten zien van Tyvek en Texture Magic. Het leek me een leuk idee om de rotsen van de Cove Bay die ik in de linker hoek van mijn zonsondergang quilt wilde aanbrengen wat meer relief te geven, dus ben ik weer eens gaan experimenteren. Eerst een mooi batikstofje gezocht en dit op de texture magic gelegd en met meandersteken doorgestikt. Voorkant
Achterkant
Resultaat nadat ik er aan de achterkant voorzichtig met het strijkijzer over ben gegaan. Uiteraard eerst wel tussen bakpapier gelegd.
Ik was niet helemaal tevreden met het resultaat. Het was te gelijkmatig en leek meer op smockwerk. Dus maar eens opnieuw proberen, door op een andere manier door te stikken.
Hier zag ik wat meer mogelijkheden in. Ook nog even kijken hoe het eruit gaat zien als ik alleen verf gebruik.
Een heel andere textuur. Alleen jammer dat ik er in het midden het strijkijzer te lang op heb laten staan, maar met wat knipwerk zijn er wel stukjes van te gebruiken. De rotsen zitten inmiddels op het wandkleed maar dat zal ik morgen laten zien.

No comments:

Post a Comment